Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

For jeg mensturation igen?

Redigeret 10 juni, 2010, 03:30 i Anoreksi
Jeg er en pige paa 16 der har haft anoreksi siden jeg var 14 gammel. Jeg er SINDSYG bange for at ikke faa min mensturation, for idag er jeg normalvægtig. Jeg tabte mig rimlig meget, blev indlagt og skulle saa tage 14 kg paa, som er blevet gjort. Har været paa min normalvæg (svinger lidt) i ca 4 maaneder nu. Det er maaske ikke særlig længe, men det føler jeg virkelig det er!!
Tror i nogensinde min mensturatin kommer tilbage? Har haft den siden jeg var 12 og havde den regelmæssigt intil jeg blev syg som 14-årig!! Hvornår vil den komme og skal jeg spise noget bestemT slags mad for at den vil kommer lidt hurtigere?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Heej littlebaby1
    Jeg har også lidt af anoreksi, men det er nu snart et år siden har heller ikke haft min menstruation i 11 måneder - snart et år.
    Jeg var til læge her for leden hun tilbød piller, men jeg sagde nej tak hun sagde til mig at jeg skulle spise normalt og at det tager kroppen lang tid at blive "normal" igen. Når man stopper med at spise er det første kroppen smider ud menstruatíonen. Du skal ikke være bange den skal nok komme det håber jeg nemlig også på at min gøre :D



    Held og lykke
  • Indstillinger
    Hej piger! :-)

    Jeg vil ikke skrive så meget til det her.. men jeg kan med sikkerhed sige til jer at i får jeres menstruation igen, men det er forskelligt hvor lang tid der går før den kommer igen!
  • Indstillinger
    Jeg har det på lidt samme måde.
    Da jeg var 13-14 år fik jeg anoreksi. Jeg tabte 15 kg, og nu er jeg snart 16 og har taget lidt over 10 kg på igen.
    Jeg spiser normalt, men jeg har ikke fået min menstruation tilbage.
  • Indstillinger
    Hej piger...
    Ved at sulte jeres kroppe har den kørt på "spare program" og der har ikke været energi til at opretholde en normal cyklus.
    I vil få jeres mensturation igen, det tager bare lidt tid før kroppen "tør" bruge energien det kræver, den vil være sikker på at i ikke er på "spare program" længere.... Jerer kroppe passer bare på jer :)
    Det eneste råd jeg kan give er: at væbne jer med tålmodighed ;o)
Log in eller Registrér for at kommentere.