Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Søvnproblemer... medicin, depression.

Redigeret 9 marts, 2010, 15:59 i Åben debat om depression
Hej alle sammen.

Jeg har de sidste 3 år været på efexor depot 225 mg, grundet en svær depression. Dog har jeg hele tiden haft søvnproblemer. Da jeg i sommers begyndte på uddannelse er jeg efterhånden ved at være MEGET træt. Jeg ville allermest bare ønske jeg kunne sove en helt nat og stå op og være frisk.
Jeg går i seng ved en 22 - 23 tiden og der går min. 2 timer før jeg falder i søvn og står op 06.30 om morgen, til sidst på ugen er jeg så træt at jeg jeg er helt ødelagt.
Det skal siges at jeg godt kan sove om eftermiddagen, i nogle timer. Det er en kæmpe belastning og har så svært ved at få det hele til at hænge sammen. Er der nogen derude der har lign. problemer. Jeg tager min medicin om aften, kan det være et problem.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh
Sussi

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sussi,

    bliver du tjekket ordentligt op af din læge/psykiater?
    Det lyder enten som om, at du har fået det værre siden du er startet på uddannelse, eller at dine piller ikke virker som de skal.

    Det er i hvert fald vigtigt, at du får reguleret din medicin, så det passer til hvor du er i dit liv.

    Hvordan går det ellers med at være startet på uddannelse?

    Mange tanker fra Oktober
  • Indstillinger
    nej er ikke rigitg blevet tjekket op på i lang tid, tror måske bare jeg er lidt glemt på det punkt.
    det er bestemt det bedste jeg har gjort for mig selv, men har ikke særlig meget selvtillid eller selvværd og det tunger mig meget i min hverdag. Har taget rigtig meget på i løbet af de sidste 3 år og ville derfor også rigtig gerne tabe mig, dog svært uden energi.
    Men må heller bestille en tid ved lægen. Tror bare jeg har haft en forestilling om at nu skulle det hele nok gå. Depression er desværre en sygdom der for udeforestående er meget svær at håndtere.
  • Indstillinger
    Hørt. Der er mange, der slet ikke kan forstå, at man ikke bare kan tage sig sammen. Og det gør også mig rigtig frustreret.

    Har du været hos psykolog?
    Og har du en psykiater?

    Hvis du har taget meget på, vil jeg anbefale dig, at snakke med din læge om at få en henvisning til en diætist, så du kan få et skub i den rigtige retning og få lidt succes oplevelse. Det kan jo nemt være pga. medicinen, og så vil jeg jo mene, at du har ret til en henvisning.

    Tanker herfra
Log in eller Registrér for at kommentere.