Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bekymret for min veninde, Hjælp!

Redigeret 12 marts, 2010, 03:24 i Anoreksi
Hei.

Jeg går på en kostskole, Og har mange gode veninder. Men min bedste veninde, begynder og bekymre mig. Hun spiser ikke rigtig noget. Og dyrker meget motion. Hun har rigtig mange undskyldinger for ikke at spise noget. Og hun er altid stille når vi sidder ved bodret og spiser. Er virkelig bekymret, For når hun faktisk spiser, Så går hun på wc med højt musik. Og er bange for hun kaster op. Og så taber hun sig rigtig meget..

Skal jeg fortælle mine bekymringer til de voksene på skolen eller bare lade det være ?

Kærlig hilsen en bekymret veninde...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Ja, jeg synes bestemt, at du skal fortælle en voksen på skolen om din bekymring. Jeg synes, det kan lyde som om, at din veninde måske har nogle problemer.
    Du skal bare være opmærksom på, at hvis din veninde finder ud af, at det er dig, der har 'sladret', kan hun blive vred på dig. Men derfor synes jeg alligevel, du skal gøre det, for hvis det så viser sig, at hun faktisk har et problem, kan du senere føle, at du svigtede hende ved ikke at sige eller gøre noget.

    Du er en rigtig god veninde, når du søger hjælp udefra til noget, du ikke selv kan gøre noget ved.
    Held og lykke med det.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej
    Det lyder som om der virkelig er noget galt.
    Det er godt at du har observeret det.
    Prøv at snakke med hende om hendes madvaner, og hvis hun ikke vil sige noget, så syntes jeg ligegyldigt hvad at du skal sige det til en voksen eller evt. Hendes forældre.
Log in eller Registrér for at kommentere.