Hjem Kvinder Åben debat om abort

Hvor hurtigt efter abort er HCG-niveauet normaliseret?

Redigeret 5 marts, 2010, 11:40 i Åben debat om abort
Hej,

Jeg fandt her for en uges tid siden ud af, at jeg på trods af brug af kondom, er blevet gravid. Jeg ønsker ikke barnet, så jeg var oppe ved min læge i onsdags og få en underlivsundersøgelse, en klamydiatest og en henvisning til hospitalet, hvor jeg har en tid mandag formiddag. Der sker så det, at jeg i går begynder at bløde kraftigt (mere en ved menstruation) og der er betydeligt mere "med ud". Jeg har smerter i underlivet, som ved menstruation, men lidt kraftigere. Jeg går ud fra, at det er en spontan abort jeg oplever. Mit spørgsmål går så på, om jeg kan nå at tage en graviditetstest inden mandag - som jo så forhåbentlig er negativ - eller om sådan én først ville fungere når blødningen er helt ovre?

Hvor hurtigt efter påbegyndt spontan abort stopper kroppen med at producere HCG, så en graviditetstest ville være negativ (hvis altså det er en abort jeg oplever)?

Det ville spare både mig og hospitalet for en unødvendig undersøgelse og scanning, samt jeg ville kunne komme afsted til undervisning i stedet for at bruge min dag på sygehuset.

Jeg håber der er nogen der ved noget om emnet :)

Mvh.
Bayer

Kommentarer

  • for at du kan være helt sikker --syntes du så det er klogt at spare dig og hospetalet for den undersøgelse ---det kunne jo være de gav dig en udskrabning --for at alt bliver renset ud ---
Log in eller Registrér for at kommentere.