Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

.

Redigeret 3 marts, 2010, 08:27 i Skizofreni

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Først vil jeg sige, at f.eks. OCD, tics og stemmer i hovedet ikke er psykiske 'fejl'. Der er flere forskellige meninger om, hvorfor man har den slags lidelser. Min mening er, at det er symptomer på, at der er nogle ting i éns liv, der ikke har fungeret eller ikke fungerer godt nok. Man må så finde ud af, hvad det er for ting, det handler om, så man kan få forandret dem og lære at forholde sig anderledes til dem.

    Det er godt, at du kommer til lægen.
    Der er nok en vis sandsynlighed for, at man vil prøve at behandle dig med medicin. Jeg kan ikke sige, om medicin også vil dæmpe din personlighed og kreativitet - men jeg forstår godt din frygt for det.
    Jeg er mere tilhænger af, at man finder ud af årsagerne til, at man har nogle psykiske lidelser og får ændret nogle ting i sit liv, så man kan få det bedre psykisk. D.v.s. først og fremmest har man brug for nogen at tale med - f.eks. en psykolog.
    Men om du kan få tilbudt psykologhjælp ved jeg ikke. Derfor kan medicin måske være en okay løsning, til du selv bliver ældre og bedre selv kan bestemme, hvilken form for behandling, du vil prøve.

    Det er ialtfald nødvendigt, at du får noget hjælp hurtigst muligt, for det er klart, at du har svært ved at fungere i dagligdagen, når stemmerne fylder så meget.


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg synes helt klart at du skal sige ja til at få medicin. Jeg havde problemer med bivirkninger i starten, men efter jeg havde fået det rigtige, blev jeg meget mere rolig. Jeg så en ånd som fulgte efter mig, men det gør jeg ikke mere. Jeg har stadig problemer med det ind imellem, men jeg er glad for at jeg har fået medicin.
    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.