Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har et stort problem

AnonymousAnonymous
Redigeret 15 marts, 2010, 04:22 i Anoreksi
Hej
Jeg er en pige som har spiseforstyrelsen anoreksi.
Den blev først opdaget i slutningen af november 2009 og jeg accepterede det først i midten af december. Jeg har nok haft det i 2 år eller sådan noget, men begyndte først at tabe mig ved juni måned. Jeg tabte næsten 20 kg på den tud fra 67 kg til 48 kg(jeg er 177cm). Lægen sagde hun gerne ville indlægge mig, men min mor redde mig, fordi hun sagde hun allerede havde kontaktet en børnepsykiater. Udover det er min mor voksen psykiater. Jeg har nu taget på og vejer 57-58 kg hvilket er helt vildt meget og alt på min krop er bare grimt, især min mave. Jeg er bare så forvirret, jeg vil så gerne bare tabe mig 3-4 kg og helst mere end det, men det går galt for mig hele tiden. Jeg spiser min morgenmad, men ikke den hele altid. Så spiser jeg ikke noget hele dagen, også når det bliver aften så overspiser jeg enormt. Jeg hader hader hader at overspise. Ved ikke h´vad jeg skal gøre. Går både til diætist og psykiater, men vil bare så gerne ikke overspise og ingen hjælper mig med at lade vær. Har også dårlig mave, og det havde jeg også før jeg tabte mig, og jeg ved ikke hvorfor.

Please hjælp mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kris

    Du går hos en diætist og hos en psykiater. Hvad med en psykolog eller terapeut?
    Jeg har læst i et andet indlæg, at du jo er klar over, at spiseforstyrrelser dybest set ikke handler om mad. Maden er kun et symptom, der stjæler fokus. Man må jo finde ind til, hvad det egentlige problem er og hvorfor du har trang til at overspise. Det handler vist bl.a. ofte om problemer med at kunne føle, at man har kontrol over sit liv og sine følelser.
    Du skriver, at du også tidligere havde problemer med din mave. Det hænger jo ofte sammen det hele. Disse problemer kan sagtens være et andet symptom. Altså kroppens reaktion på nogle følelsesmæssige problemer.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg synes det er rigtig godt klaret at du har taget på, men jeg ved godt hvor svært det er, for jeg har selv en spiseforstyrrelse. Har du tænkt på at det kan være nemmere ikke at overspise, hvis du får ordentlig mad i løbet af dagen? Når jeg engang i mellem har fået ædeflip, så er det fordi jeg har gået hele dagen (eller for det meste flere dage) uden at spise. Så bliver trangen til mad til sidst så stor at man ikke kan styre det.
    Gør du noget for at få maden ud igen, når du har spist meget?
    Med din fornuft, kan du så ikke godt se at du ikke er for tyk? Du har jo et BMI på omkring 18,5, så hvis du vejer mindre så er du undervægtig.
    Men jeg ved godt det er svært. Jeg synes også selv jeg er meget tyk, selvom min vægt ikke er for høj.
    Mvh
  • Indstillinger
    Hej igen
    Jeg ved at godt hvorfor det er jeg overspiser og jeg hader det overalt på jorden. Det er fordi jeg ikke kan få mig slev til at spise noget hele dagen, også når der så kommer mad om aften, så æder jeg bare helt vildt.
    Udover det vil de have at jeg tager 4 kg mere på og det vil jeg ikke, det er bare alt for meget. Jeg har også gået til psykolog, men skiftede til psykiater.
    Jeg vil bare virkelig gerne tabe bare et par kg
  • Indstillinger
    Hej.
    vi er igang med en projekt opgave om anoreksi, hvor vi har et par spørgsmål som gerne skal besvares. det ville glæde os hvis du eller nogle du kender måske havde tid og lyst til at besvare nogle af spørgsmålene som en hjælp til at fremføre et godt projekt og en super fremlæggelse. det skal helst være inden torsdag-fredag da vi skal fremlægge mandag morgen.
    Bare svar på indlægget her, og vi får en mail og svarer så snart vi kan.

    Hilsen Emil, Vivi & Tenna . højvangskolen 8.a
Log in eller Registrér for at kommentere.