Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlige smerter i lænden

Redigeret 5 marts, 2010, 07:14 i Rygsmerter
Jeg har en underlig smerte i min lænd. Og hvis jeg skal være ærlig, er jeg ikke sikker på hvornår de opstod. Men syntes at mindes det kom efter jeg har trænet baglens-saltomosaler.
Hvis jeg står ret op, og lægger hagen mod mit kraveben (eller bryst om man vil. Det er kun for at give en visuel ide)
og bøjer min overkrop frem ad så min lænd bliver strækt, begynder der at komme en smerte i min lænd(Det samme sker hvis jeg sidder ned) Dette sker også hvis jeg sidder ned og forsøger at strække mine ben til 90 grader og mine tær pejer lodret. hvis jeg står op og forsøger at røre jorden med strækte ben, eller på anden vis laver noget der gør at min hofte og lænd bliver bøjet. Jeg har haft det sådan det sidste år, og er nu ved at være virkelig træt af det. Jeg har prøvet (meget kort tid med rygbøjninger) men det er som om smerten sidder længere nede.

Hvis jeg træner og af den grund bliver varm i kroppen og lænd kan jeg ikke føle smerten, men så snart jeg bliver kold i musklerne kommer smerten tilbage. Nogle gange stærkere end andre..

Jeg ville bliver utrolig glad hvis nogen kunne hjælpe mig. evt. et råd til nogle daglige øvelser til at træne den muskelgruppe, eller kan nikke genkendende til det som ved hvordan jeg kan komme over dette. Det er virkelig frustrerende så håber i forstår mit indlæg.

Med venlig hilsen Marc

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Marc. Jeg synes ikke det lyder så godt. Jeg fik efter frontal salto engang selv konstateret at jeg havde et brud på en lændehvirvel. Hvis jeg var dig ville jeg altså få taget et røntgenbillede af min lænd for at sikre mig at der ikke er et eller andet galt.
    Derudover skal det siges at kiropraktik kan hjælpe rigtig meget. Det har hjulpet mig ud i træning igen. De tager røntgenfotos første gang man kommer nemlig. Få det undersøgt Marc. For din egen skyld.
    Bedste hilsener
    Jaz
Log in eller Registrér for at kommentere.