Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

hvordan for en kvinde orgasme?

Redigeret 26 februar, 2010, 04:47 i Åben debat om sex
Hi, jeg er en pige på 17.

Jeg har aldrig fået en orgasme hverken ved at onanere eller ved samleje. Det piner mig at hver gang jeg prøver at onanere fordi jeg faktisk er tændt. så dør det lidt efter lidt, jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal holde gejsten oppe eller bare gøre det behageligt. Det er som om jeg ikke er bygget til den slags nydelse. Når mig og min kæreste har sex er det da dejligt, men heller ikke mere end det, det piner mig lidt at jeg ikke for mere ud af det, for han kan tænde mig noget så grumt, men så når jeg virkelig længes efter sex bliver jeg vildt skuffet.

Hvad kan jeg gøre for at gøre det mere behageligt?

Kommentarer

  • For mange er orgasme først og fremmest noget med følelser, og nu er du kun 17 år, hvorfor du ganske enkelt ikke er helt moden endnu til disse stærke følelser. Du har en kæreste, som du forhåbentligt er glad for, men det er jo nok ikke ham, du skal dele hele dit liv med, eller også mangler han ganske enkelt også den modenhed, der skal til. Al begyndelse er svær – og for nogle kommer den orgasme altså ikke bare lige af sig selv.

    Orgasme handler først og fremmest om tryghed, tillid, at turde hengive sig og om følelser - hvilket slet ikke er så nemt endda, og du er muligvis typen, der ikke helt kan hengive dig 100%, før disse ting er på plads. Det kender jeg, sådan har jeg det selv. Det er en stor og meget intim ting, så prøv at se det som en gave, man ikke bare lige kan få, når man har lyst, der skal andre faktorer ind – det gør så at gaven, når den kommer, så bliver endnu større.

    Hvis du først begynder at "jagte" orgasmen, så vil den udeblive. Hvis du hver gang, du enten onanerer eller er sammen med kæresten først og fremmest tænker, at nu håber du den orgasme kommer, så har du allerede tabt.

    Jeg vil anbefale dig først og fremmest at læse nogle bøger om kroppens funktioner - der findes givet mange på biblioteket. Jeg kan sådan set ikke anbefale noget bestemt, måske andre brugere kender nogle gode titler, ellers må du søge på nettet.

    Og så vil jeg anbefale, at du udforsker dig selv - og det kan din kæreste også godt være med til. Kæle og blid massage over hele kroppen, og så gradvist finde dine erotiske zoner. Erotiske zoner er ikke kun mellem benene og brystvorter, faktisk kan hele kroppen være en erotisk zone. Lidt olie kan hjælpe til at gøre det mere intenst, men det er vigtigt, at dette kun skal være nydelse, der skal slet, slet ikke tænkes i, at det skal udmunde med orgasme - bare nydelse. I det øjeblik, at det ikke er så rart mere, så stop, og kæl et andet sted - eller stop helt, hvis ikke du synes, det er rart mere.

    Hvis du først lærer at målet er nydelse og ikke orgasme, så er du faktisk allerede godt på vej. Du synes allerede, det er dejligt - lad det så være dit mål, nyd det, og lad være med at blive skuffet.

    Når du kender din krop og dens funktioner til bunds og har de rette følelser, hvilket man slet íkke kan forlange hos en 17-årig, så skal den orgasme nok også komme.
  • En rigtig god bog du kan læse hedder:" Kvindens nydelse" af Ylva Franzen.

    Jeg mener en 17 årig kan være lige så klar på det følelsesmæssige som en kvinde på 30 år, og handler mere om, hvor frigjort man er, og afhænger af hvilken opvækst man har/havde.

    Er helt enig i at det gælder om at nyde og så skal orgasmen nok komme. Bare vær tålmodig så skal den nok komme;)

    Prøv at være opmærksom på, hvad det er der sker i dine tanker, når lysten forsvinder. Er det noget han gør, siger, er det tanken om ikke at være lækker nok, ikke at kunne leve op til et eller andet, bare det ikke sker igen osv. Prøv også at tænke, altså bagefter:), hvordan du trak vejret, var det anspændt, glemte du helt at trække vejret ? Det bedste er at tage dybe indåndinger, for at din krop bliver helt afslappet og du kan slippe de forstyrrende tanker. For det er nemlig oftest de forstyrrende tanker, der spiller ind og hvorfor ikke skifte dem ud med nogle andre?!

    Det er godt at fortælle hvad det er du synes han gør rigtig godt. Gør det helst uden for sengen og hvis det er svært så send det på en sms eller en seddel F.eks:" Det er så dejligt når du kysser mig længe" eller," når du kæler mig på maven og siger søde ting".

    Men læs Ylva og med tiden bliver du ekspert:)
Log in eller Registrér for at kommentere.