Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kunstigt knæ

Redigeret 11 april, 2010, 04:16 i Alternativ behandling
er blevet opereret 1 feb. og går nu til genoptræning 2 gange ugentligt, det er så 24 dage siden men syntes stadig der er mange smerter bl. a. indersiden af knæet jeg kan ikke smerte dække mig da jeg har svært ved stærkt medicin gr. for meget mavesyre. Er der nogle der har gode råd omkring dette , det er også svært at træne selv ,når der er smerter , aa.b.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv med et godt calcium-magnesium tilskud af typen, der opløses i kogende vand. Tag det inden sengetid og evt. flere gange om dagen i den første tid.
  • Indstillinger
    Hej kristian
    er det noget du har erfaring med det ville være dejligt hvis det hjalp

    så jeg kunne bøje benet mere uden smerter. bettye1
  • Indstillinger
    Redigeret 11 september, 2010, 04:16
    Adelle Davis omtalte calcium som naturens eget smertestillende middel i bogen "Spis sundt og hold dig rask". Magnesium virker afslappende.

    Jeg bruger selv et calcium-magnesium tilskud inden sengetid, og det hjælper til at jeg sover godt. Men det må ikke være et tilskud med calciumcarbonat (tavlekridt) som kilde til calcium, da det optages meget dårligt i organismen. Jeg bruger et tilskud med calciumgluconat og magnesiumcarbonat i blanding med citronsyre og ascorbinsyre. Det pulver skal bare overhældes med kogende vand, og så går det over i ion-form og kan optages direkte af organismen uden yderligere nedbrydning.

    Om det kan hjælpe dig til at bøje benet uden smerter er jeg dog ikke sikker på. Det har jeg ikke erfaring med. Men det kan formentlig hjælpe dig til at sove bedre, hvis du har svært ved at sove pga. smerter. Og så kan det nok også hjælpe til en hurtigere genopbygning af knoglevæv.
  • Indstillinger
    Hejsa!
    Håber det går bedre med knæet! At få indsat et kunstigt knæ er en stor operation og det tager lang tid at komme sig efterfølgende så at du har smerter efter 24 dage er helt naturligt! Dog skal du selvfølgelig ikke døje med smerterne! Du siger at du ikke kan tage stærke smertestillende præparater - hvilke talver vi om her? Er det fx kodimagnyl/Treo/Ipren? Eller er det morfinpræparater? Er det førstnævnte skal du bede din læge om at skrive en recept på et glas med 'protonpumpe-inhibtor' hvilket vil modvirke det sure miljø i maven når du tager medicinen.
    Hvis det er morfika du mener du ikke kan tåle pga for meget mavesyre, kan jeg berolige dig med at det ikke vil gøre det værre af at du tager det...

    Hold dig generelt fra naturmedicin, da der ikke ligger evidens bag, og samtidig kan der være samme og om end værre bivirkninger sammenlignet med de kontrollerede præparater.

    Mvh Studmed84
  • Indstillinger
    Arthrotec er ikke slem ved maven som de andre smertestillende midler. Tag evt. mælkesyrekapsler før måltidet, hvor du skal tage Arthrotec EFTER maden. Og få lægen til at skrive rescept på Pinex/Panol. Pinex/Pamol kan tages på forskellige måder, nogle tager 4 tabletter 2 gange om dagen, og andre tager 2 tabletter 4 gange om dagen; snak med lægen om det. Og så er der Pamol Retard, de skulle virke hurtigt, så de var måske en mulighed kort tid før træning. Morfinlignende medicin ville jeg holde mig fra, mange bliver meget afhængige af dem, og de siger, at det er meget svært at komme ud af alt det med morfinpiller igen. God bedring Hilsen Trille
  • Indstillinger
    Hej Kristian 44. Kan man ikke tage ( """bruger selv et calcium-magnesium tilskud inden sengetid, og det hjælper til at jeg sover godt. Men det må ikke være et tilskud med calciumcarbonat (tavlekridt) som kilde til calcium, da det optages meget dårligt i organismen. Jeg bruger et tilskud med calciumgluconat og magnesiumcarbonat i blanding med citronsyre og ascorbinsyre ("Calcium-Magnesium Plus"). Det pulver skal bare overhældes med kogende vand, og så går det over i ion-form og kan optages direkte af organismen uden yderligere """") i tabletform? Det er da nemmere, og jeg har set noget på nettet, hvor man tage en tablet i døgnet. Hilsen Trille
  • Indstillinger
    Jo, der er tilskud i tabletform som f.eks. "Cal-Mag 1:1 Citrat", der skulle være godt. Jeg har dog ikke selv erfaring med det. Tilskud i tabletform bør også indeholde D-vitamin for at forbedre optageligheden i tarmen, men man skal nok ikke regne med samme hurtige optagelse som ved tilskud, der indtages flydende, hvor calcium og magnesium er i ion-form.
  • Indstillinger
    Hej Kristian. Virker calcium+magnesium i lang tid? Jeg tænker på om, hvis man tager det om aftenen, vil det så hjælpe næste dag, så man hurtigere og bedre kan få gang i bentøjet om formiddagen? Hilsen Trille
Log in eller Registrér for at kommentere.