kunstigt knæ
er blevet opereret 1 feb. og går nu til genoptræning 2 gange ugentligt, det er så 24 dage siden men syntes stadig der er mange smerter bl. a. indersiden af knæet jeg kan ikke smerte dække mig da jeg har svært ved stærkt medicin gr. for meget mavesyre. Er der nogle der har gode råd omkring dette , det er også svært at træne selv ,når der er smerter , aa.b.
Kommentarer
er det noget du har erfaring med det ville være dejligt hvis det hjalp
så jeg kunne bøje benet mere uden smerter. bettye1
Jeg bruger selv et calcium-magnesium tilskud inden sengetid, og det hjælper til at jeg sover godt. Men det må ikke være et tilskud med calciumcarbonat (tavlekridt) som kilde til calcium, da det optages meget dårligt i organismen. Jeg bruger et tilskud med calciumgluconat og magnesiumcarbonat i blanding med citronsyre og ascorbinsyre. Det pulver skal bare overhældes med kogende vand, og så går det over i ion-form og kan optages direkte af organismen uden yderligere nedbrydning.
Om det kan hjælpe dig til at bøje benet uden smerter er jeg dog ikke sikker på. Det har jeg ikke erfaring med. Men det kan formentlig hjælpe dig til at sove bedre, hvis du har svært ved at sove pga. smerter. Og så kan det nok også hjælpe til en hurtigere genopbygning af knoglevæv.
Håber det går bedre med knæet! At få indsat et kunstigt knæ er en stor operation og det tager lang tid at komme sig efterfølgende så at du har smerter efter 24 dage er helt naturligt! Dog skal du selvfølgelig ikke døje med smerterne! Du siger at du ikke kan tage stærke smertestillende præparater - hvilke talver vi om her? Er det fx kodimagnyl/Treo/Ipren? Eller er det morfinpræparater? Er det førstnævnte skal du bede din læge om at skrive en recept på et glas med 'protonpumpe-inhibtor' hvilket vil modvirke det sure miljø i maven når du tager medicinen.
Hvis det er morfika du mener du ikke kan tåle pga for meget mavesyre, kan jeg berolige dig med at det ikke vil gøre det værre af at du tager det...
Hold dig generelt fra naturmedicin, da der ikke ligger evidens bag, og samtidig kan der være samme og om end værre bivirkninger sammenlignet med de kontrollerede præparater.
Mvh Studmed84