Overvejer radiojod behandling - men tvivler pga. frygt
Hej
Er ny her på siden.
Jeg har i 10 år haft forhøjet stofskifte og fået Thycapsol og PTU behandling. I dag var jeg til tjek på sygehuset og lægen foreslog radiojod behandling.
Gik ind og googlede det i formiddags og så kom alle de her emner omkring bivirkninger af ny Eltroxin frem og nu bliver jeg helt i tvivl om jeg tør at få radiojod. For der er jo 20% chance for at få for lavt stofskifte og hvis jeg så bare bliver syg af de der nye Eltroxin piller (som jeg altid har hørt var ganske ufarlige - men det var jo de gamle).
Et andet spørgsmål til jer, der har fået radiojod: Hvad gjorde i med børn i dagene efter? For jeg har en datter på 3 år og må helst ikke være nærmere end 2 meter fra hende og det kan jo simpelthen ikke lade sig gøre. Så jeg overvejer at bo på hotel i de dage, men mangler andre input til hvad i gjorde.
Håber, at nogen har nogen gode input.
Mvh. Pernille
Er ny her på siden.
Jeg har i 10 år haft forhøjet stofskifte og fået Thycapsol og PTU behandling. I dag var jeg til tjek på sygehuset og lægen foreslog radiojod behandling.
Gik ind og googlede det i formiddags og så kom alle de her emner omkring bivirkninger af ny Eltroxin frem og nu bliver jeg helt i tvivl om jeg tør at få radiojod. For der er jo 20% chance for at få for lavt stofskifte og hvis jeg så bare bliver syg af de der nye Eltroxin piller (som jeg altid har hørt var ganske ufarlige - men det var jo de gamle).
Et andet spørgsmål til jer, der har fået radiojod: Hvad gjorde i med børn i dagene efter? For jeg har en datter på 3 år og må helst ikke være nærmere end 2 meter fra hende og det kan jo simpelthen ikke lade sig gøre. Så jeg overvejer at bo på hotel i de dage, men mangler andre input til hvad i gjorde.
Håber, at nogen har nogen gode input.
Mvh. Pernille
Kommentarer
jeg har fået rj. for et år siden , har ingen hjemmeboende børn ,sov ved siden af min mand. og husk alle kan få euthyrox i dag dem har jeg det rigtigt godt med jeg har ingen bivirkninger,,ønsker dig held og lykke.
mvh. jytte
Tak for dit svar.
Jeg er nu nok blevet enig med mig selv (og min mand) om, at jeg tager væk dagene efter.
Du fik så altså nedsat stofskifte efter behandlingen. Hvor lang tid efter RJ blev det for lavt?
Mvh. Pernille
der gik kun 4 mdr. jeg kan godt forstå du tager væk et par dage når der er barn. og husk at få taget blodprøver hver 4 uge , så bliver det opdaget hurtigt når det falder så du kan få euthyrox og stop ikke før tallene er ens to gange efter hinanden. så kan der gå 3mdr. og så 6mdr. jeg vil aldrig gå længere end 6mdr.
mvh.jytte
Der gik ikke mere end 3-4 måneder efter RJ og min chef måtte ringe på hospital og sige til min endokrinolog at jeg ligner en hængt kat.
Og så var Eltoxin cirkus begyndt.
Jeg vil nok prøve med noget alternativ for at få kirtlen til at fungere i stedet for at slå den ihjæl med RJ.
Men så siger min mor at det er bedre ikke at have en kirtel end at begynde at få knuder i den osv.
Men det har taget mig 10 år at finde ud af hvorfor jeg har det aht af stofskifte medicin. Jeg arbejder stadigvæk på det, men tror jeg er ved at finde ud af det. Men jeg er også lidt special:-)
Mvh Adam
som jeg læser det har du fået rj. så kan man vel ikke få den til at fungere igen. lige da jeg havde fået det gjort fortrød jeg, men jeg har det godt med euthyrox og så skal vi da ikke opereres , har talt med flere der bliver ved med at have noget med halsen efter operation. mvh. jytte