Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mens, mens og atter mens

Redigeret 10 marts, 2010, 07:37 i PMS og menstruation
hej

efter jeg har haft min mens (normalt 6-8 dage) så går der en ugestid og så kommer det igen. dog lidt ala pletblødning. det vare så i ca 3 uger. derefter går der en uge og så starter det hele forefra. det er kraftig blødning jeg har under mens. og normal blødning efter mens...
det er ikke altid at det går sådan. andre gange har jeg min mens i næsten 14 dage og så udebliver det måneden efter.

jeg er 30. har haft det sådan her i 10 år (efter jeg har fået min søn).
jeg er ikke på p-piller da jeg har været så dum at jeg ikke holdte pause i ca 6 måneder, så jeg har fået for mange hormoner. så jeg valgte for ca 14 år siden at jeg ikke vil tage dem mere. da jeg også kender mig selv til at jeg vil springe pauserne over igen.
før pillen var min mens MEGET ureelmæssig det var grunden til at jeg startede på dem. hvor jeg kunne have mens i en måned af gangen og det var en meget kraftig blødning.

nogen der kan sige mig hvad der kan være til grunde for den irreterende cirkel jeg er kommet ind i ?

hilsen den irreteret

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du nævner ikke med et eneste ord, at du nogen sinde har søgt læge for det her, så det vil jeg i første omgang foreslå dig.
  • Indstillinger
    jeg har været ved lægen mange gange og det eneste de vil er at sætte mig på ppiller igen som jeg så nægter for jeg ved at jeg vil gøre det samme igen.
  • Indstillinger
    Nu skrev du ikke, at du havde været ved læge, hvorfor det var det, jeg slog ned på.

    Nu er jeg generelt ikke så "pjattet" med p-piller, men for nogle er det altså en rigtig god ting, der kan afhjælpe netop de gener, du døjer med, så at du nægter med den begrundelse, er så et valg, du foretager, og til det er der nok ikke så meget at gøre.

    Det er dog yderst vanskeligt for mig at forstå, at du ikke vil kunne finde ud af at overholde de foreskrevne 7-dages pauser - de ligger ganske enkelt i pakninger af 21 stk., så det burde ikke være svært, alternativet har du jo nu oplevet i årevis, så valget er dit.

    Ja, du må undskylde, men den begrundelse forstår jeg ganske enkelt slet ikke.

    Muligvis andre debattører kan, og kan komme med et bedre forslag til dig.
  • Indstillinger
    Hej..
    Har en veninde sm har prøvet det samme som dig, hun fik anvist en p-stav af lægen, og denne stav skulle ikk være så farlig og kraftig som piller.. Nogle sku kun få mens 1-2 gange om året, andre reglmæssig og nogle ureglmæssig. Hun får kun mens 1-2 gange om året nu, og det skulle ikk være farligt.. men bivirkninger kan vist være lidt uren hud osv.. fik hun så ikk..
    Håber du kan bruge det til lidt..
Log in eller Registrér for at kommentere.