Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

AV for søren... nogen der kan hjælpe?

Redigeret 25 februar, 2010, 10:56 i Underlivsbetændelse
Jeg ved ikke hvilken kategori det her hører under, men vil gerne høre om der er nogle af jer som kan hjælpe mig. Da jeg igår ville bruge en tampax fordi jeg bløder lidt, kunne jeg ikke få den op. Det var som om jeg var hævet dernede. Jeg tænkte ikke mere over det, men i dag er det så begyndt at gøre voldsomt ondt. Når jeg sætter mig, når jeg rejser mig osv. Og jeg går ligesom dronning ingrid synes jeg. Jeg kan mærke at det ikke er som det plejer dernede, men kan bare ikke helt sige hvori forandringen ligger. Tror selv det er noget med livmoderen, men jeg har aldrig født, så den burde da ikke være "slidt". Nogen som har prøvet noget lignende??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det du beskriver lyder som en lidt slem omgang skedesvamp. Smerter i forbindelse med skedesvamp kan i nogle tilfælde mærkes helt op i den nederste del af livmoderhalsen, og ikke nødvendigvis kun i skedeåbningen. Nu ved jeg ikke om du har prøvet det før, men svamp er helt almindelig og kan i langt de fleste tilfælde behandles med Canesten, som kan købes i håndkøb på apoteket. Jeg vil dog råde dig til, at tage en tur forbi lægen først (du kan sikkert få en akut-tid, når du har så ondt), der kan de med det samme afgøre om det er skedesvamp der er tale om, og om hvorvidt det kan behandles med Canesten, eller om du evt. skal på en let penicillinkur.

    Hvis din blødning dog ligger helt uden for din menstruations- eller ægløsningsperiode, så kan det tyde på, at der er noget andet i vejen. Men det lyder ikke umiddelbart som underlivsbetændelse, da smerterne i så fald ville ligge højere i livmoderen og især i æggelederne.
  • Indstillinger
    Så er jeg lige kommet hjem fra Skejby Sygehus, en byld mindre... Det var simpelthen en byld mellem skedevæg og blærehals. Uha det gjorde ondt, men nu er jeg som født på ny.
  • Indstillinger
    Du har en dejlig humor. Din overskrift er sjov.
    Nå, så blev man så klog. Ja, når jeg tænker mig om kan man sikkert få bylder alle vegne.
    For mange år siden fødte jeg en dreng. Et par dage efter blødte hans ene øje. Jeg blev meget bange, men det var også en byld, der var gået hul på den. Min stakkels lille dreng.
Log in eller Registrér for at kommentere.