Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt forskellige steder i maven, hva kan være galt?

Hej.

For ca. en uge siden begyndte der en stærk smerte lige midt i min mave. Smerterne blev fulgt af strømlignende "stød" omkring brystregionen og jeg var i en tid bange for at der var noget galt med mit hjerte.
Disse "stød" stoppede dog efter nogle dage men jeg havde stadig en blivende smerte midt i maven, det er svært at forklare hvordan det føles men smerten var mere eller mindre konstant.
Jeg ringede til min læge og han mente ikke det var alvorligt da jeg ikke havde feber eller uregelmæssig afføring. Nu er der gået en uge og jeg har stadig smerter i maven men det føles som om smerten flytter sig, f.eks. idag har jeg ikke længere ondt midt i maven men nu under venstre ribben, der har også været tider hvor smerten har været nederst i maven.

Jeg har søgt efter mine symptomer men jeg synes ikke jeg kan finde forklaringen nogen steder, så tænkte at der måske var nogle af jer der kunne hjælpe?

På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg aner desværre ikke hvad det kan være. Men hvis det er stress smerter, og det kunne det eventuelt være, så tag en stor spiseskefuld kommen og slug dem med et glas vand.
    10 min efter er smerterne væk og bliver væk et par timer. Det er da et billigt forsøg.
  • Indstillinger
    Hej!

    Kan du evt. have en gedin forstoppelse? Jeg lider selv at dette og det kan være meget smertefuldt. Udover selve forstoppelsen kan der dannes en masse gasser som flytter sig i tarmene. Smerterne aftager som regl lidt hvis man lægger sig fladt på ryggen.

    Du kan jo evt. teste om det kan være en forstoppelse ved at drikke rigeligt vand og evt. tage noget laktulos over nogle dage.

    Laktulosen kan i sig selv give ekstra gas og hvis der er forstoppelse kan det medføre yderliger smerter når proppen flytter på sig. Men det er vel værd at prøve.

    Hvis det viser sig at være forstoppelse bør du nok lægge mærke til om det er noget der vender tilbage, og evt. hvornår. Og så søge læge igen, for at finde årsagen.

    mvh
    12og34
  • Indstillinger
    måske du har for meget mavesyrer ?
    kaldet reflukssygdom.
Log in eller Registrér for at kommentere.