Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

paraffinolie er det farligt

Redigeret 16 februar, 2012, 08:42 i Sund kost
håber virkelig at i kan hjælp mig folk.. ved ikk om der er nogen af jer der ved hvad paraffinolie er for noget er det farligt???? har hørte at mange mennesker de bruger til og sprøjte sig selv i kroppen for at få større muskler, bryster eller baller er det ik for farligt??? har selv overjede og prøve på mig selv men ikk før jeg ved om det er farligt eller ej. dem som bruger siger at de ved ikk om det er farligt men vil helst gerne hører jeres mening også om det...

håber virligt at hører fra jer snart

Kommentarer

  • Indstillinger
    hold nu op det er de mærkligste ting folk finder på ---hvordan vil du få sprøjtet parafinolie ind i din krop ---jeg har hørt om nogle der har taget det som afførings middel---jeg har hørt nogen har blandet ---parafin olie og lidt terpen -tin sammen som møbel polich
  • Indstillinger
    hvis du nøjes med at smørre din krop ind i varm parafinolie --er der vel ikke noget farligt i det --det vil huden måske have godt af --men det der med at sprøjte den ind i huden --vil jeg ikke tage stilling til
    gå ned på et fitnis center og spørg dem om de har nogen erfaring med det
  • Indstillinger
    Du skriver under "sund kost". Jeg skal ikke kunne sige, om det er direkte farligt, for det ved jeg ikke, men sundt kan det umuligt være.

    Hvis jeg var dig, ville jeg spørge fagfolk til råds - og jeg er ikke ubetinget sikker på, at en fitnesstræner har den fornødne viden til at kunne rådgive på et sådant område. Alt andet lige, så ville det nok være bedre, hvis du trænede din krop og således på naturlig vis fik de eftertragtede muskler. Det er i det hele taget et skråplan at pumpe alt muligt suspekt ind i sin krop, for at opnå et hurtigt resultat.

    Prøv måske i første omgang at spørge din læge om han/hun kender et sted, hvor der er decideret faglig viden på området.
  • Indstillinger
    Paraffinolie laves af mineralsk olie. Jeg kan ikke forestille mig at det kan være andet end sundhedsskadeligt at sprøjte i kroppen. Hvis du vil have en flot og sund krop, så gå over til fortrinsvis at spise raw food. Det kan også hjælpe på fornuften at spise raw food.
  • Indstillinger
    Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvorvidt det er farligt; at det ikke kunne falde mig ind at gøre noget sådant, er vel uden interesse, men under sund kost og ernæring kan det umuligt høre hjemme.
  • Indstillinger
    Dennis:
    Jeg har selv brugt paraffinolie i mine biceps, og har vel 500 ml. i i alt.
    Har du kendskab til om det påvirker lever- og nyretal, da mine er ekstremt høje.
    Skal dog lige nævnes at jeg har kørt kur de seneste 8 mdr, og får samtidig en del smertestillende piller imod to slidte knæ
  • Indstillinger
    Hej mig igen min kæreste har sprøjt en halv liter i hver arme og 250 ml i hver skulder! Men det er snart 2år siden han sprøjte det ind og selvom han ikke træner mere er hans arme bleven 2 cm større hans arm det er 52 cm i omkrings! Har du en ide om hvornår det begynder og forlade kroppen eller om når paraffinolie er overskredet sidste dato der kan være mulighed at der kan gå infektion i armene
  • Indstillinger
    Naturligvis er det ikke sundt at sprøjte et fremmed stof ind i kroppen på den måde. Du risikerer et utal af bivirkninger - måske ovenikøbet mange år senere. Det kan foreksempel være sår, vævsdød, brystdannelse, men det kan endda være livstruende i form af blodpropper i lungerne.
    Se fx. denne artikel http://ugeskriftet.dk/LF/UFL/2010/3/pdf/VP01090040.pdf
Log in eller Registrér for at kommentere.