hej jeg hedder irene og jeg vil høre hvad man gør ved angst og min pysikater har ikke vil give mig noget i mod det og jeg har det som er ved besvime og hjertebanken og rysten på hænder hilsen irene
Ud fra det du kort har beskrevet lyder det som angst anfald eller rettere panikangst. Panikangst kan være ulidelig, da den dukker op uden vi altid ved, hvad årsagen er. Det er nyttesløs at tro medicin vil hjælpe dig her. Jeg vil anbefale dig købe bogen "Se frygten i øjene og gør det alligevel". Det jeg også vil anbefale dig er, at have din opmærksomhed på dine tanker og fortolkninger. Det er her du kan sætte ind og få ændret dit liv. Konitiv terapi er super. Din terapeut kender til det, og kan støtte dig i at finde ud af, hvad der sætter din angst igang. Accept af angsten er du også nødtil at nå frem til. Angst er biologisk, og en nødvendighed i vores overlevelse. Når angsten tager så meget over, som din har gjort, er det ikke længere så sundt.
Jeg er uddannet psykoterapeut og coach. Mere så du ved det er fra en kompentent person du får rådet fra.
Kognitiv terapi er godt for nogle.
For andre er andre former for terapi bedre.
Og så er der nogen, der ialtfald i en periode er bedst hjulpet af medicin - men helst understøttet af samtaleterapi.
Der er ingen behandling, der kan hjælpe alle - for folk er forskellige. Men alle behandlinger kan hjælpe nogen.
Irene, når din psykiater ikke ville give dig medicin, havde han så nogle andre forslag? Du skal jo have én eller anden form for hjælp.
hej det skal lige til føjes at jeg er 37 år jeg har først set dit svar i dag og nej min pysikater har ikke forslået noget andet og det er en kvinde jeg har og nu er jeg så også lige påvirket af noget andet der sket i går da vi kæreste havde forsøgt at tag sit eget liv med piller så i den forbindelse har jeg fået uro og frygt få at han gør det igen
hilsen irene
Det var dog forfærdeligt.
Det hjælper jo da ialtfald ikke ligefrem på din angst.