hej jeg hedder irene og jeg vil høre hvad man gør ved angst og min pysikater har ikke vil give mig noget i mod det og jeg har det som er ved besvime og hjertebanken og rysten på hænder hilsen irene
Ud fra det du kort har beskrevet lyder det som angst anfald eller rettere panikangst. Panikangst kan være ulidelig, da den dukker op uden vi altid ved, hvad årsagen er. Det er nyttesløs at tro medicin vil hjælpe dig her. Jeg vil anbefale dig købe bogen "Se frygten i øjene og gør det alligevel". Det jeg også vil anbefale dig er, at have din opmærksomhed på dine tanker og fortolkninger. Det er her du kan sætte ind og få ændret dit liv. Konitiv terapi er super. Din terapeut kender til det, og kan støtte dig i at finde ud af, hvad der sætter din angst igang. Accept af angsten er du også nødtil at nå frem til. Angst er biologisk, og en nødvendighed i vores overlevelse. Når angsten tager så meget over, som din har gjort, er det ikke længere så sundt.
Jeg er uddannet psykoterapeut og coach. Mere så du ved det er fra en kompentent person du får rådet fra.
Kognitiv terapi er godt for nogle.
For andre er andre former for terapi bedre.
Og så er der nogen, der ialtfald i en periode er bedst hjulpet af medicin - men helst understøttet af samtaleterapi.
Der er ingen behandling, der kan hjælpe alle - for folk er forskellige. Men alle behandlinger kan hjælpe nogen.
Irene, når din psykiater ikke ville give dig medicin, havde han så nogle andre forslag? Du skal jo have én eller anden form for hjælp.
hej det skal lige til føjes at jeg er 37 år jeg har først set dit svar i dag og nej min pysikater har ikke forslået noget andet og det er en kvinde jeg har og nu er jeg så også lige påvirket af noget andet der sket i går da vi kæreste havde forsøgt at tag sit eget liv med piller så i den forbindelse har jeg fået uro og frygt få at han gør det igen
hilsen irene
Det var dog forfærdeligt.
Det hjælper jo da ialtfald ikke ligefrem på din angst.
M.h.t. angsten kan jeg ikke se andet, end at du må til lægen eller psykiater igen og insistere på, at noget bliver gjort. For kan du ikke få medicin, må der jo findes en anden løsning.
Men hvis du lever under forhold, der skaber frygt (og det gør du jo tydeligvis), så vil medicin jo ikke hjælpe. Så handler det først og fremmest om at få ændret de ting i dit liv, så du ikke skal gå og være bange.
jeg er lige bleven udstationeret til en pention efter 8 års fængsel det var en meget stor omvæltning i starten gik det godt men efter ca 3 uger sad jeg ved min computter og lige pludselig fik jeg hjertebanken åndedrætsbesvær svimmelhed og blev utrolig bange for at dø min puls røg op på 130 og jeg røg på sygehuset de puttede alt mulig snore og hvad ved jeg til mig da de troede det var hjertet det var det gudskelov ikke det viste sig at være stress.jeg fik nogle betablokke og nogle alopamer for at tage uroen og har fået det siden og de hjælper mig til at kunne fungere normalt jeg har i mange år døjet med angst og prøvet forskellige præparater og kan ikke forstå at man ikke kan få noget ved sin læge hvis det er tilfældet jeg ved godt at benzodiasapiner er vanedannende men er det alternativet tager jeg gerne det istedt for at tage sit eget liv,de tanker kommer nemlig også når man ikke længere kan overskue situtationen mange mennesker får benzodisapiner for angst igennem hele livet og det gør at de kan opretteholde et nogenlunde ordentlig liv.
Kommentarer
Kan du evt. skrive lidt mere? Bl.a. hvor gammel du er?
Hilsen Helene
Ud fra det du kort har beskrevet lyder det som angst anfald eller rettere panikangst. Panikangst kan være ulidelig, da den dukker op uden vi altid ved, hvad årsagen er. Det er nyttesløs at tro medicin vil hjælpe dig her. Jeg vil anbefale dig købe bogen "Se frygten i øjene og gør det alligevel". Det jeg også vil anbefale dig er, at have din opmærksomhed på dine tanker og fortolkninger. Det er her du kan sætte ind og få ændret dit liv. Konitiv terapi er super. Din terapeut kender til det, og kan støtte dig i at finde ud af, hvad der sætter din angst igang. Accept af angsten er du også nødtil at nå frem til. Angst er biologisk, og en nødvendighed i vores overlevelse. Når angsten tager så meget over, som din har gjort, er det ikke længere så sundt.
Jeg er uddannet psykoterapeut og coach. Mere så du ved det er fra en kompentent person du får rådet fra.
Håber alt godt for dig.
Mvh
Susanne
Kognitiv terapi er godt for nogle.
For andre er andre former for terapi bedre.
Og så er der nogen, der ialtfald i en periode er bedst hjulpet af medicin - men helst understøttet af samtaleterapi.
Der er ingen behandling, der kan hjælpe alle - for folk er forskellige. Men alle behandlinger kan hjælpe nogen.
Irene, når din psykiater ikke ville give dig medicin, havde han så nogle andre forslag? Du skal jo have én eller anden form for hjælp.
Hilsen Helene
hilsen irene
Det hjælper jo da ialtfald ikke ligefrem på din angst.
M.h.t. angsten kan jeg ikke se andet, end at du må til lægen eller psykiater igen og insistere på, at noget bliver gjort. For kan du ikke få medicin, må der jo findes en anden løsning.
Men hvis du lever under forhold, der skaber frygt (og det gør du jo tydeligvis), så vil medicin jo ikke hjælpe. Så handler det først og fremmest om at få ændret de ting i dit liv, så du ikke skal gå og være bange.
Hilsen Helene