Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

achillessene

Redigeret 19 februar, 2010, 09:42 i Fod- og knæskader
Hej.
Havde en delvis overrivning af min achillessene i oktober.Fik støvle,som jeg tog af 1/12.
Halter stadig en del og har haft 2 "rivninger" i læg/sene.
Har nogen erfaringer, som kan få mit mod lidt op?.
hilsner Peter

Kommentarer

  • Indstillinger
    Min mand knækkede sin achillessene for nogle år siden, og jeg må altså beklage over for dig - det tager tid, lang tid.

    Nu ved jeg ikke, hvad du mener med at du har haft to "rivninger" - har den været gået igen, eller hvad?? Og det er forhåbentligt heller ikke dig selv, der har besluttet at tage støvlen af der d. 1/12?

    Det er vigtigt, du træner den så meget som muligt - forhåbentligt har du fået nogle øvelser fra en fysioterapeut? Ellers er det en god ide at opsøge en sådan. Jo bedre, du får trænet, jo bedre og hurtigere heling vil du opnå.

    Og så skal du være meget, meget opmærksom på, at du altså IKKE må halte. Hellere så gå lidt mere langsomt og være dybt opmærksom på det. Hvis du halter i længere tid - og det har du allerede gjort lige længe nok -, kan du lave skader, der egentligt ret hurtigt kan give dig store problemer både i din hofte og din ryg.
  • Indstillinger
    Hej
    Det er nok bedst, du får din læge til at henvise dig til ortopædkirurg, så de kan få din fod efterset og behandlet. Det er mit bud.
Log in eller Registrér for at kommentere.