Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Euthyrox og Evista (medicin for knogleskørhed) bivirkninger

Er der nogen der har erfaring med ovennævnte?
I juli 2009 skiftede jeg fra Eltroxin til Euthyrox, dette med gode erfaringer, fik det væsentlig bedre og tabte også nogle af de mange kilo jeg havde taget på ved ny Eltroxin. I november startede jeg op med Evista (medicin for knogleskørhed) og fik lidt af de samme problemer som på ny Eltroxin, bl.a. vægtforøgelse. Hører gerne om der evt. er nogen der har oplevet det samme.
MVH
IBJ

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har ikke kunnet forstå hvorfor jeg pludselig tog på i vægt, nu ser jeg at der også er en anden der har taget på. Det er kommet af igen, men det var svært.
    Noget andet er mine negle! De er blevet flossede, skøre og rillede. Nu tager jeg olivenolie næsten hver dag. Det har gavnet, men neglene er stadig frygteligt rillede. Dertil kommer træthed som følge af jernmangel. Det kan jeg selv afhjælpe med kosttilskud, men det er da for dårligt, at man ikke får noget at vide om det samtidig med at man skifter til Evista.
    Til slut: Jeg er dog parat til at se nogle bivirkninger i øjnene - alternativet er som bekendt at man bliver meget, meget mindre. Og det er ikke godt.
    Jeg mener bare, at når fordelene er så evidente, bør man melde bivirkningerne ud.
    mvh. Evista-bruger
Log in eller Registrér for at kommentere.