Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Testikelkræft?

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej anonymeren.

    Det er 4 måneder siden at du skrev det første indlæg i den her tråd.

    Hvorfor FANDEN (undskyld mig) har du ikke været hos lægen endnu?

    Ærligt talt, det er simpelthen for dumt af dig. Det kan godt være, at du syntes det er pinligt, men som lotte skrev til dig dengang, så er det ikke spor anderledes end hvis der var en bule i din hals, armhule eller lår.

    Hvis grunden er, at du syntes det er pinligt at fortælle dine forældre at der er noget galt "dernede", så syntes jeg at du skal spørge din far eller mor, om ikke de vil få en tid hos lægen til dig, fordi du har en bule "her" og så pege nede i lysken - så siger du ikke direkte at det er dine kønsorganer.
    Med hensyn til lægen, så kan du jo tage løse boxershorts på, så du kan hive dem til side og kun vise det stykke hvor bulen er, og holde din tissemand inde i bukserne - hvis det altså er SÅ forfærdeligt at skulle vise den til lægen (som for øvrigt har set hundreder af slagsen, også de gamle rynkede).

    Du skrev dengang om dine forældre ville reagere med bekymring, sorg, eller...? SLAP AF! Selvfølgelig reagerer de ikke med sorg over at du skal til lægen. De ville heller ikke reagere med sorg eller kæmpe bekymring hvis du havde en hævet knude et andet sted. De er voksne mennesker, og som os der har svaret dig her ved de, at sådan noget næppe er noget farligt, men at det naturligvis skal ses på af lægen. Det kan være en væskeansamling, en betændelsestilstand eller andet. Måske er det bare en lymfeknude du kan mærke - og dem skal man have. Kræft er nok det mest usandsynlige, så tag det nu roligt. Du er ikke ved at dø - men hvis det mest usandsynlige skulle være tilfældet, og det ER noget farligt, så er det da blot endnu mere dumt at gå og lade det udvikle sig så det ender med at være for sent at gøre noget ved.

    Hverken du eller dine forældre aner hvad det er, så den eneste grund der er til bekymring er, at du bliver ved med at gå med det her uden at få kigget på det.
    Det er jo højst sandsynligt ikke noget spor farligt, men det er farligt for din psyke at gå rundt og være nervøs og bekymret - SÅ FÅ TJEKKET DET!

    Du spørger, om ham der skrev før sagde, at det ikke er farligt. Hans var ikke farligt, og det er dit sikkert heller ikke, men der er virkelig ikke nogen der kan sige noget som helst om hvad det er for en knude du har uden at se den og mærke på den.

    Smut så ind til dine forældre og sig at du skal have en lægetid - tænk lige på hvor rart det bliver IKKE at skulle gå og tænke på den skide knude mere efter at du har været hos lægen.
  • Indstillinger
    Jeg forstår ikke du tør tage chancen og gå i så lang tid uden det bliver undersøgt. Sikkert fordi du er så ung og ikke kan forestille dig det kunne være kræft.
    Du tror, fordi en siger, det ikke var farligt hos ham gælder det også dig.
    Men det kan du ikke vide noget om.
    Jeg tror det skal siges meget kraftigt til dig, at du skal have det undersøgt for at være sikker på det IKKE er kræft.

    Hvorfor jeg siger det så tydeligt lige ud er, fordi jeg har set en ganske ung mand blive syg og dø af kræft.

    Den med, at du føler dig rask kan du overhovedet ikke stole på.
Log in eller Registrér for at kommentere.