Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hej

Redigeret 17 februar, 2010, 14:10 i Sportsskader
Hejsa!!

Jeg er en pige på 12 som træner taekwondo. Og jeg har ondt i mit knæ når jeg løber og sparker.
Er der nogle råd i kan give? Og nogle øvelser så det ikke gør så ondt :D



Hilsen Pigen

Kommentarer

  • Indstillinger
    skulle du ikke få en henvisning til en fysiorisk behandling ---så du kunne få de rigtige råd---- du er meget ung--og skal passe på ikke at overbelaste dit knæ
  • Indstillinger
    Okay xD


    Men det samme er sket for min storsøster hun har også ondt i sine knæ!
  • Indstillinger
    hvad gør store søster ved det ---i skal da få det undersøgt begge to --om det er en familie svaghed --eller i mangler kalk til jeres knogler ---spørg lægen og få det undersøgt ---i skal gøre noget ved det nu --ellers risikerer i at slås med det kele livet ----man kan også købe støtte bind til knæerne ----
  • Indstillinger
    Hej Pige

    Jeg synes også, at du og din søster skulle gå til læge. Det er vigtigt, at lægen finder ud af, hvad smerterne skyldes.

    Min søn havde ca. samme problem. Det viste sig at være sygdommen Osgood Schlatter, som du kan læse om i nedenstående link. Ved Osgood Schlatter er det vigtigt, at man aflaster benene. Jeg kan huske, at min søns idrætslærer var meget påpasselig med, at han ikke måtte overbelastes i gymnastiktimerne, og jeg var nødt til at hjælpe ham med hans avisrute :o(

    Som du kan se, rammer denne sygdom ofte meget aktive børn. Heldigvis går den over igen. Men jeg synes, at det er vigtigt, at en læge kigger på jer begge.

    http://www.netdoktor.dk/muskler_led_og_ ... latter.htm

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.