Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

på p-piller men bløder lidt ?!

Redigeret 25 maj, 2010, 10:36 i PMS og menstruation
jeg er ca på min anden uge af mine p-piller og har haft min menstruation som jeg skal , men et bar dage ind i mine p-piller begynter jeg at små bløde agtig , sån som om alt ikk er kommet med ud og sån har det været i over 3 måneder . er mine p-piller ikk stærke nok ? eller et det noget andet der er galt ?

venlig hilsen Sarah

Kommentarer

  • Indstillinger
    slet ingen der kan hjælpe ?? det ku bar vær så rart
  • Indstillinger
    Prøv at holde op med p-pillerne. Tag pakken færdig og se så, hvad der sker. Der kan dog godt gå nogle måneder, før kroppen finder ud af, at den altså "skal selv".

    Noget tyder da på at din krop ikke er så begejstret for de hormoner, men du kunne da også prøve at tale med din læge, som måske så vil give dig nogle piller med endnu mere hormon i - det er så dit valg, om du vil byde din krop det.
  • Indstillinger
    Hej!
    Jeg har stået med samme problem. havde været på pillerne i godt og vel 5-6 år og til sidst begyndte jeg at bløde under samleje og havde pletblødninger ind imellem. det gik så vidt at jeg endte med en depression.
    Det eneste man kan gøre er evt at skifte mærke ellers stoppe helt med pillerne.
    Bruger du pillerne pga. smerter ved menstruation kan din læge give dig andre piller såsom mini-piller, gigtpiller eller lign.
    Hvis ikke du ved det så sker der det under menstruationen at din slimhinde bliver udstødt. og hos nogle kan p-piller godt gøre slimhinden tyndere og derfor mere skrøbelig overfor fx tamponer eller lign. og man begynder at bløde.

    Håber du kan bruge mit svar!
  • Indstillinger
    mange mange tak for jeres svar , har været på p-pillier stort set hele tiden i en 4års tid 'det samme mærke' og tar dem mer som beskyttelse , selv om jeg ved at lægen kun anbefaler p-piller mens man er i forhold , men vil prøve at kontakte min læge , for har fået fast partner så føler ikk mig parat til at droppe mine p-piller ..

    har aldrig brugt tampon , så det er bestemt ikk dem der gør skade .

    hilsen sarah
  • Indstillinger
    har samme problem...
    nogen der ved om p-pillerne beskytter fuldt ud under samleje, også selvom man pletbløder i starten af p-pille perioden ?
  • Indstillinger
    Man kan ikke blive gravid når man tager p-piller som man skal.

    Hvis du startede på første blisterpakning på første blødningsdag, tog en pille hver dag til pakken var tom, holdt maksimum 7 dages pause og så startede på næste blisterpakning osv., så har du været beskyttet lige siden du begyndte på første blisterpakning, også selvom du oplever blødningsforstyrrelser i starten.

    Hvis du startede på første blisterpakning fem eller flere dage efter første blødningsdag, så ville du først være beskyttet af p-pillerne efter to uger. Og derefter ville du være beskyttet hele tiden.

    Man er også beskyttet i den periode man holder pause.

    Du har kun noget at bekymre dig om hvis du har glemt at tage en pille og der er gået mere end 36 timer imellem to piller (man skal tage den glemte pille også selvom det betyder at man så tager to på en gang) eller hvis du har kastet op i timerne efter at du har taget en pille.

    Du kan læse om prævention på praeventionsguide.dk
  • Indstillinger
    tusind tak for dit svar !
    nu kan jeg være helt rolig igen(:
  • Indstillinger
    Det var godt.
    Men jeg må hellere lige tilføje, at der er en minimal risiko (0,5-1% chance) for graviditet trods p-piller
Log in eller Registrér for at kommentere.