Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Accutin/Isotretinoin/Hjælp til bivirkninger

Redigeret 1 september, 2016, 15:44 i Bumser
Hej folkens håber på at kunne få noget hjælp til at finde nogen super gode læbepomader/cremer som folk har erfaring med virker til ekstrem tør hud/Læber

Er på accutin 60 mg dagligt på 17 uge

Håber på nogle gode råd

På forhånd tak

Mvh Niclas Larsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg er selv lige startet på accutin og fik at vide af min hudlæge at avéne er en god creme til den tørre hud. Min hedder Clean-Ac og er lavet til hud i behandling med akne.
    Mht. accutin, hvor meget startede du så med at tage i starten af forløbet? Jeg får nemlig kun 30 mg om dagen (begyndte dog først i lørdags) så vil bare høre hvad du startede med at få?

    :)
  • Indstillinger
    Jeg bruger Decubal Anti-Itch Gel, som jeg har fået anbefalet af min hudlæge. Det virker så godt! - og jeg har faktisk gået igennem min behandling med accutin (ca. 7 mdr. / 30 mg pr. dag) uden specielt tør hud. Til læberne bruger jeg almindelig eight hour creme fra Elisabeth Arden, som virker rigtig godt.

    En ekstra fordel ved Decubal produktet er, at det er meget billigere end de andre produkter. Det koster 50-60kr pr. tube.

    Dosis afhænger jo af kropsvægt - så det er meget individuelt.
  • Indstillinger
    Hey alle :) - Jeg stoppede Accutin/isotretionin for 2 uge siden, efter at havde været i behandling i 7 mdr.
    Vdr. tørhed af huden brugte jeg "danatekt creme" (ikke til ansigted - den er for fedtet) den er super god til virkelig tør hud, jeg brugte den især på mine hænder, albuer, ben og læber da jeg var i høj dosis og derfor meget tør - ellers brugte jeg Elizabeth Ardens Eight Hour til læberne i de mildere perioder.
    Til ansigted er Avene - "Clean A-c" Super - men da jeg var meget tør i ansigted og man kunne pille store flager af -var "Dermalog" (den blå) fantastisk og hjalp efter et par dage.
    Under behandling havde jeg mange problemer med tørhed af øjne - der vil jeg klart anbefale "viskøse øjendråber" jeg startede med at tage nogle andre øjendråber, men de gav mig sår ved øjnene. . :S
    Til jer der igang med behandlingen - så hold ud - i bliver så galde for det når i er færdige. Jeg fortryder ikke at jeg tog behandlingen, selvom jeg havde rigtig mange sympomer. Det er hårdt at gå igennem og man har intet overskud - men det er det hele værd. .

    Vdr. dosis så afhænger det af din kropsvægt, og hvor meget du kan tåle. det er meget forskelligt fra person til person - men jeg startede på 20 mg og sluttede på 40, (40 mg havde min krop svært ved at tackle) :)

    Spørg endelig hvis har nogle spørgsmål..
Log in eller Registrér for at kommentere.