TSH på 11,17 og 7,23 og ingen behandling
Jeg har siden teenagealderen haft lette symptomer på lavt stofskifte. Der skete noget i den sene teenagealder, hvor jeg blev kuldskær, fik forstoppelse, skøre negle, fik tyndere hår mm.
Siden 1995 har jeg ind imellem fået målt TSH. I 1995 var den 4,37, i 2000 var den 6,9, i 2004 4,7, i 2009 11,17 og nu 7,23. Min læge mener ikke, jeg skal i behandling da P-Thyroxin, frit stofk er 14,4 pmol/l og derved i normalområdet.
Jeg er lidt ked af at have så svært ved at tabe mig - livslangt vægtproblem, men hvis lægen ikke mener, at jeg skal i Eltroxin behandling, kan jeg jo ikke gøre noget. Betragter man ikke TSH over 4 som lavt stofskifte, når T¤ er i normalområdet?
Har læst på nettet (Carsten Vagn Hansen) at Melatonintilskud skulle kunne genoprette funktionen af skjoldbruskkirtlen hos kvinder i laderen fra 42 - 62 år, så den bliver som hos unge. Er der nogen, der har erfaringer med det?
Siden 1995 har jeg ind imellem fået målt TSH. I 1995 var den 4,37, i 2000 var den 6,9, i 2004 4,7, i 2009 11,17 og nu 7,23. Min læge mener ikke, jeg skal i behandling da P-Thyroxin, frit stofk er 14,4 pmol/l og derved i normalområdet.
Jeg er lidt ked af at have så svært ved at tabe mig - livslangt vægtproblem, men hvis lægen ikke mener, at jeg skal i Eltroxin behandling, kan jeg jo ikke gøre noget. Betragter man ikke TSH over 4 som lavt stofskifte, når T¤ er i normalområdet?
Har læst på nettet (Carsten Vagn Hansen) at Melatonintilskud skulle kunne genoprette funktionen af skjoldbruskkirtlen hos kvinder i laderen fra 42 - 62 år, så den bliver som hos unge. Er der nogen, der har erfaringer med det?
Kommentarer
Jeg synes det lyder lidt vildt, at din læge ikke mener du behøver medicin!
normal tsh 0,2-5,0. Så man må sige din er over til tider.
Er det fordi du ikke har andre symptomer end vægt probl.?
Jeg har da ihvetfald nu selv fundet ud af, at man selv må gøre et stort stykke arbejde mht. sin sygdom. Og jeg mener ikke man skal sætte sig tilbage og nøjes med et (uforståeligt) svar fra autoriteterne.. (ikke fordi jeg siger du gør det).
Er det din praktiserende læge? ( så ville jeg blive henvist videre)
Jeg er selv rigtig syg lige nu, har kæmpet en rigtig hård kamp, for at blive troet på.. men det har også tvunget mig til at sætte mig ind i mange ting..
Det er tilfredsstillende..
venlig hilsen tanya
Som du måske har læst her på siden, går der mange mennesker rundt med sygdomssymptomer samtidigt med at de har T3,T4,TSH værdier inden for det definerede normalområde. Måske der kan også kan være enkelte patienter som har høj TSH uden at være syge. Det vigtigste er at du lytter til dine egne symptomer. Hvis du er ellers er rask er der måske ikke nogen grund til at presse på for at få medicin. Det er ikke en badebillet at justere sit stofskifte med T4 medicin, så hvis du kan undgå det er det at foretrække. Har du fået målt antistoffer (TPO)?
Hilsen Euglena
Tager du afførende midler, kan du ikke selv komme på WC bagefter.
Tager du Eltroxin, holder din skjoldbrugskirtel op med at arbejde med tiden.
Ja, sådan groft sagt:-)
God ide at måle TPO.
Mvh Adam