Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Allergi eller noget langt værre?

Min søn på næsten 4 har altid været et lille og sygt barn. Han lider af eksem og har tidligere været ørebarn. Vi er pga gentagende mellemørebetændelser stoppet med mælk og giver ham kun laktosefri mælk, med god effekt. Gennem de sidste 6 mdr er han pludselig blevet meget bleg, mørk under øjene, træt, meget tynd, har ingen appetit og har tynd mave. Jeg har derfor været på hospitalet og fået taget en del blodprøver på ham. Bla laktose-intolerans, blodprocent, d-vitamin, b-vitamin, jern, hvide blodlegemer,glutenallergi mv. Nu er der en uge til vi får svar og pludselig får vi afvide at der i min datters sfo er en pige der har fået leukæmi, som jeg husker hende lignede hun på mange områder min søn. Jeg har prøvet at læse om de forskellige sygdomme, men er ikke rigtig blevet klogere. Fx kan jeg ikke finde ud af om man med gluten-allergi altid oplever hududslæt. Jeg tænker at han nok bare har noget allergi, men alligevel kan jeg ikke lade være med at frygte det værste. Er der nogen af jer der ude som har børn der har haft samme symptomer og hvad var grunden??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Godt nok er det to år siden du skrev dit indlæg. Men min lille søn på ca 2 mdr har de samme symptomer. Bleg. Ingen appetit sover meget. Men er sig selv i de vågne timer :/. Vi har været indlagt pga han havde et lille "Black put" de tjekkede så jern puls sukkersyge blodtryk og alt var fin. Men jeg éé stadig bekymret ;( har du findet ud af noget? Mvh Lena. :)
  • Indstillinger
    Hej

    Nej, man har ikke altid eksem ved glutenallergi, men der er noget som hedder hud cøliaki, hvor det hjælper på eksemen at holde glutenfri diæt.
    Kontakt evt. Cøliakiforeningen. Måske vil Immunogastros hjemmeside også give dig nogle idéer at arbejde med. KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.