Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

irriterende angst....

Redigeret 11 februar, 2010, 10:21 i Angst
Jeg lider af angst andfald og er inde i et slemt andfald for tiden men denne gang kan jeg slet ikke komme af med det igen det har nu varet i 14 dage og føler slet ikke jeg kan få kontrol over det min læge har givet mig lyrica men jeg bliver rigtig dårlig af det men hvad kan jeg gøre har i nogen forslag til medicin og andet

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lige præcis!, angst er pisseirriterende! Lige pludselig kan man jo blive slået helt ud over helt almindelige ting, som at handle i NETTO eller tale med andre mennesker eller bare det at skulle tænke en fornuftig tanke selv. Problemet med angsten (sådan som jeg forstår det) er bare at den jo opstår fordi der foregår et eller andet ubearbejdet oppe i dit hoved, som i forbindelse med en stresset periode måske, kommer til udtryk som de her fuldstændigt "irrationelle" og møgirriterende angstanfald.

    Min anbefaling er at du skal kigge angsten i øjnene og så finde ud af hvad den kommer af. Vær ærlig over for dig selv og dine venner. Indrøm det hvis du er ked af det, det i sig selv kan være ekstremt lettende!!

    I øvrig har psykologer der benytter sig af "den kognitive behandlingsmetode", efter sigende en stor succesrate i behandling af angst.
    Det der helbreder at man heletiden skal gøre det man er bange for, hvor ubehageligt det end måtte være!
  • Indstillinger
    Jeg er enig med Bertram i, at behandling mod angsten er en rigtig god ting. Angsten er kun et symptom på noget andet, der ligger gemt i underbevidstheden.
    Tilgengæld er jeg ikke tilhænger af den kognitive metode, hvor man udsættes for mere og mere af det, man er bange for. For nogle virker det mens det for andre faktisk kan gøre angsten værre. Jeg er mere tilhænger af metoder, hvor man finder ud af, hvor angsten stammer fra og hvad den handler om.
    Uanset metode kan man ikke komme af med angsten uden professionel hjælp i form af medicin, eller timer hos en psykolog eller terapeut.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar jeg er i korgnitiv behandling sagen er den at jeg har haft en depression og for derfor for mirtazapin og zyprexa men kunne godt bruge noget der støtttede mig på angst siden
Log in eller Registrér for at kommentere.