irriterende angst....
Jeg lider af angst andfald og er inde i et slemt andfald for tiden men denne gang kan jeg slet ikke komme af med det igen det har nu varet i 14 dage og føler slet ikke jeg kan få kontrol over det min læge har givet mig lyrica men jeg bliver rigtig dårlig af det men hvad kan jeg gøre har i nogen forslag til medicin og andet
Kommentarer
Min anbefaling er at du skal kigge angsten i øjnene og så finde ud af hvad den kommer af. Vær ærlig over for dig selv og dine venner. Indrøm det hvis du er ked af det, det i sig selv kan være ekstremt lettende!!
I øvrig har psykologer der benytter sig af "den kognitive behandlingsmetode", efter sigende en stor succesrate i behandling af angst.
Det der helbreder at man heletiden skal gøre det man er bange for, hvor ubehageligt det end måtte være!
Tilgengæld er jeg ikke tilhænger af den kognitive metode, hvor man udsættes for mere og mere af det, man er bange for. For nogle virker det mens det for andre faktisk kan gøre angsten værre. Jeg er mere tilhænger af metoder, hvor man finder ud af, hvor angsten stammer fra og hvad den handler om.
Uanset metode kan man ikke komme af med angsten uden professionel hjælp i form af medicin, eller timer hos en psykolog eller terapeut.
Hilsen Helene