Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Undskyld men.. Til Netdoktor ?

AnonymousAnonymous
Redigeret 10 februar, 2010, 07:25 i Ris og ros til Netdoktor
Der kan gå måneder imellem - at jeg kommer her på Netdoktor - jeg kommer kun, hvis jeg har et særligt ærinde / problem, jeg vil læse om.

Jeg har førhen deltaget mere aktivt, men jeg trak mig - og fandt andre "græsgange".

Nu vil jeg gerne spørge Netdoktor, om der er ændret på disse regler ? :


## Vi vil indskærpe over for alle, at hvis I debatterer om andet end religion på et generelt plan i forhold til sygdom og sundhed og f.eks. nedgør jeres meddebattører i en dårlig tone fremefter, så sletter vi også jeres indlæg.

I kan evt. (gen)læse Netdoktors debatregler i højremenuen eller i det tidligere indlæg fra i morges.

Vær venlig at overholde disse regler, ellers lukker vi debatten ned.

Fortsat god debat.


Med venlig hilsen
Redaktionen
Netdoktor ##

Altså - førhen måtte man skrive om religion i forbindelse med sygdom, og sundhed - må man ikke det længere ?

Jeg spørger fordi, en kristen ung pige, har skrevet her på Netdoktor og bedt om råd - hun nævner flere gange, at hun tror på Gud - hende og hendes familie er kristne.

Jeg har skrevet sammen med hende - og givet hende de råd - som er naturligt at give til en kristen - og af en kristen.

I dag ser jeg, at ALLE mine indlæg er blevet slettet - men den unge piges SVAR TIL MIG, står der stadigvæk ???

DET ER FALSK "reklame" for det første - det rigtige ville være, at slette svarene til mig samtidig !

Jeg har holdt en god tone, og undladt at gå ind i en diskussion - med dem som har kæmpet imod, denne unge piges kristne tro - forsøgt at sætte hende op imod hendes familie - en 15 pige - som har en god og kærlig familie - hvad ER det for noget !

Er det hvad Netdoktor står for - at sætte børn op imod deres familier ??

Jeg er "skredet" igen - jeg besvarer ikke indlæg i denne tråd - den er rettet til Netdoktor og INGEN andre !

Jeg håber det bliver respekteret.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Tulle

    Dit indlæg virker lidt ulogisk. Du skriver, om denne tråd, at den ”er rettet til Netdoktor og ingen andre.”

    Men hvis du ønskede at henvende dig til Netdoktor – og til ingen andre end Netdoktor - ville du vel have sendt en almindelig mail til Netdoktor, ikke? Men det ønskede du åbenbart ikke. Du ønskede at skrive her, hvor alle kan læse, hvad du skriver. Altså må dit indlæg i høj grad være henvendt til os almindelige brugere.

    Jeg har ikke fulgt med i den seneste ”religionskrig”, som åbenbart må have fundet sted i de sidste par dage. Men jeg tror ikke, at du vinder opbakning ved at skrive her. Det er aldrig nogen god ide at missionere over for mennesker, som er i nød og behøver kvalificeret hjælp.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Til tulle6,

    Vi forsøgte at kontakte dig per e-mail i forbindelse med de slettede indlæg. Der syntes dog at være nogle tekniske fejl, og vi fik derfor alle vores e-mails retur.

    Dine indlæg blev slettet, da de gav en ung pige det indtryk, at hun kunne være forfulgt/besat af en dæmon. Den slags hører ikke hjemme på Netdoktors debatter.

    De debat-regler, du citerer, hørte til Netdoktors gamle debatter – den gang, der eksisterede en religions-debat. Religions-debatten bar ofte præg af en dårlig tone og personlige angreb, hvorfor vi valgte, ikke at genoprette den i forbindelse med de nye debatter.
    Det er tilladt at diskutere religion på Netdoktors debatter, men det skal foregå på en ordentlig måde og uden at missionere. Det fremgår også af Netdoktors debatregler:
    http://www.netdoktor.dk/regler_debat.htm
    ’Missionere’ er et bredt begreb, og vi forholder os retten til at bedømme hvert enkelt indlæg ud fra kontekst, tone, m.m..

    Med venlig hilsen

    Redaktionen
    Netdoktor
  • Indstillinger
    Tag dine briller på Kameliadamen - der står : RIS OG ROS TIL NETDOKTOR.

    Så bland dig udenom - tak !
  • Indstillinger
    Tak for svar til Netdoktor.
    Jeg er dog ikke tilfreds med svaret.

    Læg mærke til : Velkommen til de nye debatter blev skrevet den 5-6-08

    Mit citat er hentet her:


    Den 23-07-2008 13:40 under :

    Tro eller mangel på samme

    ***********

    Så det VAR tilladt, at tale om tro, i forbindelse med sygdom og sundhed.

    Nu er tro jo mange ting, der er den kristne tro, den er tilsyneldende ikke særlig velkommen her på Netdoktor -

    men derimod er drømmetydning - hypnose - meditatin - clairvoyance - ikke nogen hindring - her må gerne reklameres til diverse hjemmesider - bare ikke til en kristen hjemmeside.

    Ja men så ved vi da også, hvad vi har at rette os efter - kristne er ikke velkomne herinde.

    Den unge pige skrev :

    "når jeg tænker på gud, så kommer der noget modsatte frem altså den uhyggelig dæmon vil jeg kalde den"

    "jeg tror på gud og jeg ved gud er den største men det bare det der plager mig hele tiden.og så jeg også bange jeg ik skal have alt det tanker resten mit liv og det også det der gør mig mere forvirret og jeg er kun 15 år"

    "vi tror alle på gud "


    "jeg kan ik klar den smerte mere jeg vil bare have hjælp så jeg kan vær væk fra alt det her og sige til sidst TAK GUD DU HAR HJULPET MIG UD AF DET HER MARIDT :(:(:(:( "

    "jeg ved alt om gud at han er med os og det hele,jeg fatter det bare ik "

    " jeg elsker jo gud jeg tror virkelig på ham jeg forstår det ik :( kun gud ved hvad jeg fejler :( "

    "Kan det vær det at der noget der prøver at skubbe mig væk fra gud ?..:( ps jeg tror på gud og jeg vil dybes i guds navn"


    "jeg er så sur på mig selv fordi jeg har det sådan jeg vil gerne tilbage til mit gode liv hvor jeg havde det sjov og var sammen med venner"


    "jeg burde nyd livet at vær forelsket osv jeg havde det faktisk sådan før jeg havde det rigtig sjov, jeg var så glad jeg kan ik forstille mig hvor godt jeg havde det før det helt vildt,"


    "så aner jeg ik hvad jeg skal gør jeg har virkelig brug for hjælp jeg vil have hjælp ! jeg kan ik klare den smerte mere jeg har,det som om nogen har forbandet mig med det her,"


    "Jeg øsnker jer alle sammen faktisk det bedste gud skal velsigne jer alle sammen og ønsker seriøst det bedste for jer i skal vær raske og sunde med jeres familie. og helst væk fra det dårlig ting."


    Kan der være nogen tvivl om, at denne unge pige er kristen ?

    Men - man må altså ikke skrive om Guds hjælp - derimod må man godt forsøge at tage kristentroen fra en ung pige - og lægge skylden på hendes forældre !!

    Hendes svar på det kommer her :


    "Tja jeg forstår dig godt, og jeg er taknemmelig for du prøver at hjælpe mig,men altså jeg tror på gud jeg ved godt han findes,"

    ***********************

    Hvor mange skriver her på Netdoktor, med psykiske problemer - og hvor mange af dem er kristne ?

    Hvorfor mon så mange har psykiske problemer, når de IKKE er kristne ?

    Godt spørgsmål.

    P.S.

    Jeg har fået ny mail-adr. og har forsøgt at oprette mig med den - men det er mislykkedes.

    Jeg stopper nu - jeg ved nu hvad Netdoktor står for, og det er ikke et sted jeg gider opholde mig.

    Hvis der ikke er plads til alle her - så skriv det så alle kan se det.
Log in eller Registrér for at kommentere.