Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udflåd. hjælp!!!!!!

Redigeret 11 februar, 2010, 05:28 i Underlivsbetændelse
hej jeg er en pige på 14, jeg er jomfru.
jeg har haft udflåd i 3 år eller mere nu jeg var haft mens i 2 år. mit udflåd lugter lidt, det er gul/hvidt. jeg har ikke lyst til at have sex pga. af det, selvom jeg gerne ville.
er der noget jeg kan gøre?
jeg har ikke lyst til at gå til lægen fordi det er en mand, er der andre jeg kan gå hen til som er en dame? eller går det væk af sig selv?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er da udemærket at vente med sex. Efter min mening er du for ung. Du er et barn.
    Ang. udflåd er det meget naturligt med en smule.

    http://www.sundisyd.dk/page269.aspx
  • Indstillinger
    Det er ikke normalt at have gulligt udflåd, og du skal tale med dine forældre og fortælle dem at du ikke vil op til en mandlig læge eller gynækolog, evt. kan den mandlige læge henvise til en kvindelig gynækolog.
    Det med sex: Den kriminelle lavalder er 15 år, jeg havde selv debut som 13 årig, ikke for at så er det i orden, men det vigtigste er om du er klar, at du virkelig har lyst, fordi du har en sød kæreste og ikke fordi der ligger et pres på dig fra dine omgivelser.
    Og så er der jo prævention, men jo en selvfølge, ikk:))
    Kærlig hilsen fra Hanne
  • Indstillinger
    Det er ganske normalt med en SMULE hvidgult udflåd.
    Men jeg giver dig ret i, det bedste er at blive undersøgt, så man kan være sikker på, der ikke er noget galt.
  • Indstillinger
    Hej Sophia

    Det er helt normalt, at vi kvinder i alle aldre, har gult/hvidt udflåd.

    Jeg håber du har læst det gode link som Persille har vedhæftet.

    Du skal ikke tænke mere over det udflåd, som du har, for udflåd er med til at holde slimhinden i skeden fugtig, og dette udflåd eller sekret sikrer, at der er en god og fin surhedsgrad i skeden.

    Det værste du kan gøre er at bruge en masse vand og sæbe, for at fjerne det, for så ændrer du skedens surhedsgrad, og så kan der komme fri adgang for bakterier, så som svamp.

    Men hvis dit udflåd begynder at ændre sig, og det giver dig kløe, så skal du have det undersøgt, men som du fortæller det tror jeg ikke du behøver at gøre noget.

    Hilsen Sofie
Log in eller Registrér for at kommentere.