Sex uden beskyttelse.... SVAR hurtig
Hej....
I weekenden natten til Søndag havde min kæreste og jeg sex for første gang og vi var lidt fulde, vi havde sex to gange den første gang med kondom men anden gang gjorde han det i fuldskab uden kondom... så lige pludselig kunne jeg mærke han var oppe i mig, og han var oppe i mig uden kondom og han kørte den op i mig og blev ved i godt 2 minutter. men han har sagt han ikke kom oppe i mig, for han trak sig ud, længe før han kom...
-Er der en chance for jeg er gravid?
selvom at han ikke kom oppe i mig.
Hilsen den forvirret og nervøse pige.
I weekenden natten til Søndag havde min kæreste og jeg sex for første gang og vi var lidt fulde, vi havde sex to gange den første gang med kondom men anden gang gjorde han det i fuldskab uden kondom... så lige pludselig kunne jeg mærke han var oppe i mig, og han var oppe i mig uden kondom og han kørte den op i mig og blev ved i godt 2 minutter. men han har sagt han ikke kom oppe i mig, for han trak sig ud, længe før han kom...
-Er der en chance for jeg er gravid?
selvom at han ikke kom oppe i mig.
Hilsen den forvirret og nervøse pige.
Kommentarer
Så hvis du samtidigt har været omkring din ægløsning, er risiko for graviditet til stede.
- Er risikoen stor for at der er kommet sædceller ud og at jeg er gravid hvis jeg har haft ægløsning?. - der er ca en uge til halvanden til jeg får menstruation.
- hvad er tegne på at man er gravid, andet en kvalme.
Tegn på graviditet er forskellig fra kvinde til kvinde så diverse bud på, hvordan andre har det kan du ikke bruge til noget. Nogle mærker tidlige symptomer, andre mærker intet før længere henne. Kvalme og den slags kan du sagtens få alene, fordi du er nervøs.
Selvfølgelig kan du have været heldig, men det er der altså ingen, der kan vide. Du er desværre nødt til at afvente om din menstruation kommer - og fordi du er nervøs kan den sagtens spille dig et puds og være forsinket, men til den tid må du så tage en test, hvis den udebliver.
Hvis du har taget en fortrydelsespille som foreskrevet efter det ubeskyttede samleje - så er hele ideen med en sådan pille faktisk, at den forhindrer graviditet. Jeg vil dog bestemt fraråde, at det er sådan, du gør for tit, for det massive hormontilskud har man ikke godt af i længden.
Og så spørger du om du skal begynde på p-piller igen. ???
Vil det sige, at du har taget p-piller, men holdt op med dem efter dette samleje, og altså midt i en pakning? For hvorfor i alverden har du gjort det? P-piller er en prævention, der beskytter vist nok 98% mod graviditet, men så skal man tage dem som foreskrevet, og altså ikke holde op med dem, fordi man har haft ubeskyttet samleje - det er da i hvert fald helt forkert, og det er en rigtig dårlig ide at tage både p-piller og fortrydelsespille.
Det kan jo også være, du tidligere har taget p-piller og vil begynde på dem igen - og det er da op til dig selv. Jeg er ikke klar over, hvad du mener.
Hvis man tager p-piller beskytter de ret godt mod graviditet, man bør dog alligevel bruge kondom, men så handler det ikke om graviditet men om beskyttelse mod kønsoverførte sygdomme.
Man kan ikke se noget på en graviditetstest efter så kort tid, og det står med stor sandsynlighed også på pakningen, hvornår noget sådan skal tages.
Men - nu aner jeg ikke, hvad det i bund og grund er, I har gjort eller ikke gjort.