Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hofteskade efter ski

Redigeret 8 februar, 2010, 10:59 i Sportsskader
Hejsa!

Jeg havde været på en lille endags skitur for 2 uger siden, den 22 januar 2010, hvor jeg kørte på en flatdown box, altså en kasse som først er flad og derefter går nedad. Jeg har gjort dette før, og kan sagtens, men da jeg skulle af kiksede jeg altså - jeg landede, besvimede i få sekunder, og mærkede voldsom smerte.

Da jeg kom ned kunne jeg ikke gå - heldigvis havde jeg været tæt på bunden, så jeg kunne godt stå direkte ned - jeg kunne tage 3 skridt ad gangen og måtte derefter holde pause på et minuts tid.

Da jeg kom hjem lå jeg ned i de næste dage, altså om lørdagen og søndagen, og om mandagen var jeg på skadestuen. De sagde at det var en kraftig muskelforstrækning og en blodansamling i musklen, og at jeg skulle så meget på det som muligt, indtil smertegrænsen.

Det har jeg så gjort, og det er også blevet meget bedre, men det gør stadig ondt. Ikke når jeg gør, men når jeg løfter mit ben. For eksempel, hvis jeg sidder ned og skal løfte mit ben, kan jeg måske løfte det halvvejs op til maven, hvor jeg med det andet kan få det helt op til maven. Dette er meget forbedret, da jeg i starten ikke kunne løfte benet overhovedet, så jeg blev nødt til at slæbe det efter mig. På en smerteskala fra et til 10 ville det nok være 9 i starten og 3 nu.

Jeg kan godt løbe og lave knæløft, men når jeg kommer helt op i knæløftet gør det ondt. Det samme med løb - det gør ondt når jeg løfter benet.

Nogle gange får jeg bare nogle tilbageslag - for eksempel gjorde det mindre ondt igår end det gør nu, og jeg kunne mere igår end nu. Det er meget frustrerende da jeg skal afsted til Østrig om præcis en uge.

Jeg kan tilgengæld gøre mig selv gladere ved tanken om at der er en hel uge til, og at jeg har oplevet massive forbedringer på bare en uge.

Nu vil jeg bare gerne høre jeres mening - tror I, at jeg kan blive klar til en uge, eller skal jeg være på smertestillende mens jeg står på ski?

Tak på forhånd,
Theo
Log in eller Registrér for at kommentere.