Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Må jeg blive omskåret?

Redigeret 10 maj, 2010, 16:05 i Åben debat for mænd
Hejsa.
Jeg er en gut på 29. Jeg har længe tænkt på at blive omskåret. Jeg har ikke forhudsforsnævring.... Jeg synes bare der er for meget hud.... Når den bliver stiv bliver hovedet ikke blottet, og når jeg så trækker huden tilbage ligger det som en stor rulle bagved hovedet.
Når det nu ikke giver problemer som f.eks forsnævring gør, tror i så jeg kan få det gjort? Jeg ved godt at man selv kan betale for det meeeen.....
Er der nogen derude der har fået en henvisning til operation uden at der decideret ikke har været noget galt?
I bund og grund vil jeg det jo kun p.g.a at jeg synes det er pænere, og vil være fri for huden.

Mange tak...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din overskrift er et spørgsmål, om du må? Selvfølgelig må du da det, men hvis ikke du har fysiske eller alvorlige psykiske problemer, der giver voldsomme gener i dit liv, så er det vel ikke rimeligt at den trængte offentlige sygesikring skal betale, vel?

    Jeg vil foreslå dig at kontakte en privatklinik og forhøre om priser, hvorefter du kan beslutte om det er noget, du så vil have gjort. Jeg tror som ikke, det er helt hen i vejret dyrt, da det jo er et forholdsvist lille indgreb.

    Du kan dog i første omgang kontakte din egen læge, for at forhøre, om lige præcis din situation er berettiget til offentligt støtte, men som du beskriver det, så skal du nok ikke regne med det.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg er en mand på 50, jeg havde samme lyst som dig, da jeg var midt i 30'erne. Jeg snakkede med min læge om det, da jeg ikke havde problemer, ud over at jeg gerne ville have fjernet forhuden. Jeg fik en henvisning så jeg fik det gjort, uden selv at betale.
    Det er det bedste jeg nogensinde har gjort, jeg glædes næsten dagligt over det, og ikke mindst ved sex, da jeg synes det er blevet meget bedre, så jeg kan kun anbefale det.

    Mvh. Jørgen
Log in eller Registrér for at kommentere.