Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

glemt p-pille ... HJÆLP MED SVAR

Redigeret 8 februar, 2010, 10:40 i Prævention
hej med jer , har et spørgsmål . jeg tog min p-pille torsdag kl 20 og var så sammen med kæresten natten til lørdag ( dvs fredag nat 00:30) også lørdag morgen halv syv - syv kommer jeg i tanke om at jeg har glemt at tage min pille fra fredagen så den tager jeg med det samme også tager jeg den om lørdagen som jeg nu skulle så har taget den fra dagen før og den fra om lørdagen som jeg så skulle , og det kun sket en gang før at jeg har misset den , men kan jeg risikere at blive gravid af det eller er jeg beskyttet?

svar hurtig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg skulle mene, at du har taget den indenfor et tidsrum, hvor sandsynligheden for, at du er beskyttet, er god! Men der er naturligvis en vis chance for, at du ikke er. Under alle omstændigheder er det ikke så sikkert, som hvis du havde taget dem regelmæssigt.

    Hvor i din cyklus er du? - Jo tættere på æg-løsningsdagene, desto mere usikkert må det vel være.

    Håber alt er som det skal være! :)

    - Aremik
  • Indstillinger
    har snakket med lægen og hun sagde der ikke var gået 24 timer så jeg var beskyttet og tager altid to pakker af gangen også pause pga af mens smerter det sagde lægen jeg godt måtte
Log in eller Registrér for at kommentere.