Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

MAVEPINE-MAVESMERTER-ER VIRKELIG TRÆT AF DET!

hej jeg er en ung pige på 16 år, jeg er virkelig træt af min mavepine/-smerter. Jeg havde siden 2008-09 haft blærer-betændelse, hvor jeg havde meget svært ved, at gå og bevæge mig, men fik piller fra lægen, efter jeg begyndte, at tage de piller jeg fik, begyndte jeg, at få det meget bedre og ja jeg fik det rigtigt godt, men efter, at jeg havde stoppet de piller jeg fik, begyndte det igen, at gør ondt, men ikke i blæreren, men i maven det gør virkelig, ondt, og gir høje lyde (rumler) hvis man kan sige det sådan, derfor havde jeg i løbet af de sidste 2 måneder besøgt lægen 1 gang hvor jeg fik taget en urinprøve, men da de analyserede min prøve, fandt de ikke noget, og kunne ikke se noget.
Nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre, for jeg har tabt al koncentration, og gider ikke være sammen med vennerne på grund af det, og jeg har ikke før haft samleje med nogen, så forstår ikke rigtig hvorfor jeg har så ondt, men min mave gør virkelig ondt! Og gir virkelig høje lyde, det fik mig til, at pjække meget fra skolen, og være asocial, min gamle skole-læge sagde, at jeg skulle starte på, at spise sundt og varieret, og dyrke sport/motion, det hjælp en del, men ikke så meget, vil du/i nok ikke finde en løsning på dette problem for ved seriøst ikke hvad jeg skal gør!!! Er så LOST!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Just me

    Jeg forstår det sådan, at du har døjet virkelig længe med blærebetændelse, men at du er sluppet for det, efter at du har fået piller mod denne sygdom.

    Men i stedet for blærebetændelse har du nu fået problemer med maven, som gør ondt og rumler.

    Den medicin, som du har taget for blærebetændelsen er antibiotika. Medicinen har udryddet de skadelige bakterier, der var årsag til den blærebetændelse. Og det er jo godt. Men i dit tarmsystem skal der være en hel masse gavnlige bakterier, som har betydning for fordøjelsen, og som desuden danner visse B-vitaminer. Disse gavnlige bakterier er også væk, for antibiotika kan jo ikke skelne mellem gode og dårlige bakterier.

    Det, du oplever, er ganske normalt efter en antibiotika-kur. Din mave mangler de gavnlige bakterier, og enhver læge burde vide, at man efter en antibiotika-kur kan få de problemer, som du har nu.

    Løsningen er såkaldt probiotika, dvs. at du spiser noget, der indeholder gavnlige mælkesyrebakterier. Du kan vælge mellem forskellige løsninger:

    1. at spise surmælksprodukter. Jeg kan anbefale et surmælksprodukt fra Naturmælk, der hedder ABC-kultur og som indeholder tre forskellige gavnlige mælkesyrebakterier

    2. at købe probiotika i form af kapsler eller piller i en Helsekost eller på apoteket

    3. at tage et produkt, der hedder Vita biosa, der indeholder mælkesyregærede urter

    4. Arla har desuden lanceret et produkt, som hedder Cultura Probio. Det skulle også kunne hjælpe.

    Mange hilsner og god bedring

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hvor har du ret, kameliadamen. Man forstår ikke læger sommetider. Som du siger, burde de være opmærksomme på det.
    Jeg har selv været turen igennem, men jeg var forberedt, ikke af lægen, men fordi jeg vidste det. Selv svamp i munden slap jeg ikke for. En rigtig skrap pillekur kan virkelig ødelægge de sunde bakterier. Det burde lægen oplyse om.

    Jeg ville bare give dig min fulde tilslutning.
Log in eller Registrér for at kommentere.