Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

systoler

Redigeret 5 februar, 2010, 04:16 i Hjerteproblemer
Jeg har nu læst om erfaringer med ekstrasystoler. Jeg er blevet helt vild glæd for at læse der er mange andre som har det samme problem med eksra slag. Mine ekstrasystoler startede for et år siden. De kan være så voldsomme, at det kan vare 4 timer hvor det er 20 ekstra i minuttet. Jeg har været ved lægen og fik at vide, at de var ikke farlige. Jeg var også blevet indlagt, efter flere timers "mareridt" pulsen var op på 200. Men da jeg var tilsluttet alle apperaturer, stoppede det. Der var ikke noget sagde lægen og sendte mig hjem. Flere timer om natten kunne jeg ligge vågn for at vente på at min læge skulle åbne. Kom jeg til lægen, var det hele normalt igen. Jeg følte mig som hypochonder. Jeg fik også en langtidsmåler på, men i de tre dage jeg havde den på, var der kun nogle ekstra slag. Nu skal jeg få båndoptager på igen, fordi jeg har det rigtig slemt pt. men der er ventetid. Det er ikke sikker at de " fanger de ekstesystoler til den tid. Nu har jeg læst, at magnesium kunne hjælpe, og det vil jeg så prøve.
Det er degligt at jeg ikke er alene med problemet, det trøster.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Hanne

    Det lyder godt, at du har glæde af andres erfaringer.

    Du har ret i, at det er en god ide at tage magnesium. Men det siger sig selv, at magnesium kun kan hjælpe, hvis man mangler det. Det er der åbenbart mange, der gør. Jeg vil foreslå, at du læser radiodoktoren Carsten Vagn-Hansens artikel om ekstrasystoler, hvor der gives en ret udførlig vejledning:

    http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/Ekstrasystoler.asp

    Mange hilsner og god bedring

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.