Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg opgiver ham snart:`(

Redigeret 6 februar, 2010, 11:11 i Børn med ADHD
Jeg har en søn på 8 år. Han har voldt mange problemer de sidste 6 år... Han har bl.a brændt hans fars lejlighed ned, haft en seksualiserende adfærd, han er meget voldedig, hyperaktiv. Han har svært ved at forstå andre menneskers følelser. Alt skal bare handle om ham... Men når det er sagt, så kan han også være jordens sødeste dreng. Og jeg SAVNER den dreng så meget... Han kommer bare i nogle perioder af og til, hvor han er umuligt at have kontakt med. Min psyke kan snart ikke klare mere. Jeg har igennem det sidste års tid være plaget af mavesmerter, som min læge mener er pga stress. Vi har fået min søn udret af nogle psykologer. De mener hans adfærd er præget af, at mig og min exmand var 2 uerfarne unge forældre. Jeg var kun 19år da jeg fik min søn... Men min søn havde jo ikke alle de problemer da han var yngre. Og jeg vil da selv mene jeg har været en god mor. Jeg har gjort mit bedste. Hans far var så voldig over for mig... Det var også derfor jeg gik fra ham for 5år siden. Men de sidste 4 år har vores liv været stabil. Jeg har en stabil og god forlovet. Jeg er overbevist om min søn har ADHD. Så vi har fået en henvisning til Olav Bennedbæk. Men det er først om 8 måneder han har tid... Og jeg orker snart ikke mere:-( Jeg er lige startet i praktik efter jeg har været sygemeldt et stykke tid pga stress. Jeg har 20 timer, men så meget kan jeg slet ikke klare endnu. Så jeg vil høre, om jeg kan få nogle mindre timer... De psykologer der udredte min søn, mener jeg skal frikøbes helt, for at kunne tage mig af min søn. Jeg er bare så forvirret. Ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har også 2 "normalt fungerende" børn. Kunne godt tænke mig at høre fra nogen som har børn med ADHD.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej
    Jeg har en søn på snart 8 år der har ADHD med en hyper kinetisk adfærdsforstyrrelse...

    Så ja ved hvad du mener når du skriver det er hårdt og at du snart opgiver ham... hvilket du selvfølgelig ikke gør...

    Vil anbefale dig at læse alt hvad der læses kan på nettet ang ADHD... ud fra det kan du få en forståelse af hvorfor din søn er og reagere som han gør i mange situationer.....

    du skal vide hvis din dreng har ADHD at han er en lille forvirret dreng og at der sker så mange ting i hans hovede og krop han slet ikk kan holde styr på eller forklare....

    Han gør ikk en masse for at være slem han kan bare ikk gøre det anderledes uden din hjælp og støtte.....

    Han skal have klare og tydelig grænser... og et nej er et nej uanset hvordan han reagere på det... hans grænser skal trækkes meget tydeligere op end dine andre børns grænser skal....

    Der skal være konsekvens af de ting han gør, slår han feks en af de andre søskende kan han evt komme på værelset i 5 min, men det skal være hver gang... så han kan forstå det... Så han ved mor mener hele tiden det samme...

    Det er en af de vigtigeste ting for et ADHD barn.....

    Lad være med at skælde ud hele tiden over alle de ting han gør forkert , men ros ham ufatteligt meget for de ting han gør rigtigt....

    Når der er en konflikt og den er løst så er den løst indtil næste gang den opstår...
    Ikk træde i...... når man har udstået sin straf og evt har været på og sagt undskyld til den person man har været uretfærdig overfor..... at man var slem før

    måske lyder det her nemt, det er IKKE nemt og jeg har grædt mange tårer både før og efter min søn kom i medicinsk behandling....

    Men han har ikke valgt at være syg, for ADHD er en sygdom , det er et handikap som hbverken han eller jeg som barn har valgt han skal have...

    Men jeg har valgt som mor at være her for ham og give ham de bedste muligheder i livet....

    Og det gør jeg bedst ved at sætte grænser og have de samme konsekvenser HVER GANG....

    Håber du kunne bruge lidt af det jeg har skrevet og du er velkommen til at skrive igen og spørge ind hvis der er noget du gerne vil vide....

    Giv din søn et knus og kys og sig du elsker ham og at han er en dejlig dreng....
Log in eller Registrér for at kommentere.