Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Så blev det min tur...

Redigeret 4 februar, 2010, 10:29 i Snart gravid
... til at være nervøs for, om jeg er gravid.
Jeg har været sammen med min kæreste i lidt over et år, og tager p-piller. Jeg fik min sidste menstruation den 21. januar, og her lørdag den 30. fik jeg kvalme og kastede op fra om eftermiddagen og resten af dagen. Søndag var kvalmen der stadig, mandag var der kun hovedpine, i går tirsdag havde jeg kvalme det meste af dagen og det har jeg også haft i dag. Jeg har også haft gulligt udflåd, nogengange med lidt blod i, og jeg har følt mig træt og oppustet, og haft forstoppelse, hvilket jeg har kunne læse mig frem til også kan være symptomer på graviditet.
Men jeg synes også hurtigt man kan komme til at genkende alle symptomerne og overreagere.
Jeg har læst mig frem til at symptomerne typisk viser sig efter en uge fra befrugtningen og prøver så at huske hvornår min kæreste og jeg havde samleje - og er nået frem til, at vi havde sex før og efter min menstruation. Men kan jeg været blevet gravid allerede inden menses, eller er jeg blevet det bagefter, og symptomerne er kommet lynhurtigt?
Bør jeg tage en test med det samme eller ringe til lægen, eller skal jeg vente til sidst på måneden og se, om min menstruation udebliver?
Er der nogen der har et godt råd?

Mange hilsner Sofie

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.