Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min menstruation er forsinket næsten 1 ½ måned!

Redigeret 13 marts, 2010, 16:32 i PMS og menstruation
Jeg skriver et indlæg, fordi nu er jeg virkelig begyndt at blive bekymret.

Min menses er virkelig forsinket. Og det, jeg ikke forstår, er at jeg ikke har haft dyrket sex, inde for den tidsramme, der kan ha gjort mig gravid.
Jeg spiser forholdvis sundt,
Jeg dyrker sport,
Jeg drikker regelmæssig vand,
Jeg er ikke mere stresset end alle andre.

Jeg er kun 21år, så det alt for tidligt, at min menses skal udeblive.
Og jeg har ikke været på p-piller i over 1 år..

Og så læste jeg nogle artikler, om cyster og kræft i underlivet, men jeg har ikke nogle former for smerter - overhovede.
^^ Så den er vel også udelukket?
Håber virkelig i kan hjælpe mig.

Ved godt, at jeg skal ha ringet til min læge, men er sgu lidt bekymret for, at få et svar, jeg ikke bryder mig om.

Med venlig hilsen
Malou.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har en lille smule svært ved at forstå, hvorfor du vælger at gå og være bange, nervøs og frygte det værste, frem for at gå til læge og få et svar "du ikke bryder dig om". Det kunne jo også være, du fik et svar du godt kunne bryde dig om? Er det virkelig bedre at gå selv og "male Fanden på væggen" ?? Mener du seriøst, at du får det bedre af at frygte alt muligt?

    Hvis du nu fejler noget alvorligt, så gælder det da hurtigst muligt om at komme i behandling, men det gælder også om at du kan få lidt ro i sjælen - og det får man også, hvis man har noget konkret at holde sig til.

    Men - når det er sagt så vil jeg mene, at den overvejende sandsynlighed er, at det sikkert ikke er noget alvorligt, men det kan ingen på et debatforum vide noget som helst om, så det er rigtigt fornuftigt af dig at kontakte din læge og få en diagnose, og så handle ud fra den.
  • Indstillinger
    Hej Mn menstraution er forsinket c 14 dage. Jeg har haft menstraution smerter men jeg har ikke fået den endnu? hvad kan der være galt.?
    Jeg er bengyndt med at træne meget og jeg har tabt mig lidt .. kan det være derfor?

    Deb ´har skiftet meget .. Jeg har plejer at få den midt på mdr. men så skifted den til sidst og nu ved jeg ikke hvornår jeg kan få den...

    Hilsen Maya
Log in eller Registrér for at kommentere.