Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp, jeg bøvser .. (Alvorligt talt)

Redigeret 27 oktober, 2011, 02:33 i Sjældne sygdomme
Det her indlæg lyder måske useriøst, men jeg mener det helt alvorligt.
Jeg har siden starten af december bøvset konstant, jeg fremtvinger selv bøvsen, for hvis jeg ikke gør det får jeg en form for besvær med min vejrtrækning, en irritation.
Jeg har læst at gravide kvinder nogen gange har det, men jeg er umuligt gravid. Så jeg ville spørge jer, kender i noget til det?
Skal jeg tage til lægen og få det undersøgt?
Håber i vil hjælpe mig (: tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil da gerne tro at det at fremprovokere bøvs hele tiden i alle højeste grad kan fremkalde irritation, så jeg vil da gætte på at noget på et tidspunkt har generet dig lidt og så har det lige hjulpet at bøvse en gang, men nu har det "taget over" så det er det, du gør, der skaber genen.

    Jeg vil da foreslå dig at lade være med at fremprovokere, og se tiden lidt an. Hvis du så får problemer med din vejrtrækning, så skal du da lige lade lægen kigge på det.

    Hvad gør du om natten? Der sover du vel og kan derfor ikke fremkalde bøvs, så du er altså ikke ved at blive kvalt? Prøv en gang at give den hals lidt ro.
  • Indstillinger
    Tak for svaret. Jeg tror du har ret i det du siger.
    Jeg har lagt mærke til at jeg først bøvser når jeg egentlig tænker over at jeg ikke har bøvset hele dagen. Jeg er måske bare blevet så vant til at bøvse at jeg har svært ved at vende mig fra det, men nu må jeg prøve at tage mig lidt sammen (:
  • Indstillinger
    hej jeg har netop læst dit indlæg og har det helt samme problem. For mig er det dog et tilbagevende problem i vinterhalvåret - har du mon fundet en kur ?
  • Indstillinger
    ja, unskyld jeg griner, den skulle lige sluges med den tidlige morgenlæsning -hahahha;). Men selvfølgelig alvorligt hvis man får sig en uvane man har svært ved at komme af med. Jeg husker engang - da jeg var teenager- at jeg klikkede med tungen når jeg sad i bussen, tror det var en nervøs reaktion på menneskemyldret, men jeg fik selv stoppet det. Det var meget belastende og pinligt. Det er jo også pinligt at gå og bøvse og prutte på gaden, men nogengange skal man bare af med det, så man ikke bliver "kvalt" den anden vej, når luften kommer opad istedet for ned og ud..det rette sted.

    Det med luften du taler om, kan jeg godt sætte mig ind i. Jeg har selv fået problemer med luft der går opad, da min mave/tarm ikke fungerer normalt mere. Jeg kan bl.a. ikke tåle mælkesykker mere, det hedder laktoseintolerant, så jeg skal holde mig fra alle mælkeprodukter, hvilket er ret frustrerende i starten, men man finder ud af hvad man så kan finde på markedet, som desværre er soya mælk mv. som er hammer dyrt!
    Går stadigvæk til kontrol mv. Men men de kan jo ikke helt finde ud af tingene de læger altid. Jeg fik lavet en undersøgelse, fordi jeg faktisk rent ud sagt, var ved at blive "kvælt" da det hele sluttede til foroven. Der blev lavet en undersøgelse for brintniveauet i tyndtarmen, hvilket er en harmløs test på 2timer, hvor man puster i et apparat der måler brintindhold i udåndingsluften. Men man skal huske, at man ikke må tage medicin før denne test og man er fastende. Første gang blev jeg fejlinformeret og måtte vente 1 1/2 månede til en ommer'. Men der var ikke forhøjet indhold af brint i udåndingsluften, så hvad det skyldes, aner jeg ikke og det gør de heller ikke. Men det kan være meget ubehageligt, da det kan snøre sig helt sammen i halsen og nedefter. Men mine undersøgelser er også baseret på stadig ubesvarede spørgsmål efter et rygtraume i 2010. Jeg har fundet id af at der er noget mad som kan fremprovokere smerter og forøget luftafgang. Så jeg vil foreslå at du måske holder lidt øje med hvad du spiser og hvornår du får den luft som giver alle de bøvser. God bedring.
Log in eller Registrér for at kommentere.