Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp mig!, jeg 15 og måske gravid :'(

Redigeret 20 februar, 2011, 01:42 i Snart gravid
hej :i
´der er noget jeg har tænk på i et stykke tid. der er den her dreng jeg er sammen med, vi har været sammen i 2år nu, men dog er vi ikke kærester endnu. her for nyligt begynde vi at gå i seng sammen. 15 min efter vi havde været sammen, fik jeg så ondt i min mave, men det gik væk hen ad natten. der er gået nogle dage nu hvor jeg har haft lidt ondt i hovedet, og har været træt og meget sulten hele tiden, og skulle ha haft min menstration for fire dage siden, men det er ikke noget der plejer at komme reglmæssig men alligevel jeg er så nervøs. han brugte kondom men jeg får ikke p-piller endnu.
jeg er virkelig bange er det noget jeg skal være nervøs over eller tror du jeg er gravid?

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg har også meget humørsvinger..
  • Indstillinger
    Hvis I har brugt kondom under HELE samlejet, det ikke er gået i stykker og du ikke har fået sæd op i dig, så er risikoen for graviditet meget lille, men tag dog for en sikkerheds skyld en test.

    En menstruation kan godt være forsinket ind i mellem, især hvis man går og er bange for graviditet, og da din menstruation jo er noget uregelmæssig, så kan det da være den bare er forsinket denne gang.

    Ondt i maven 15 minutter efter samleje har intet med eventuel graviditet at gøre. Humørsvingninger hører din pubertet til.
  • Indstillinger
    Hej. Det er nok unormalt, men vi havde virkelig lyst! - ingen kondom, Vi brugte en pose, bare for at prøve... der gik hul.. så jeg er virkelig virkelig bange for at jeg er gravid, men jeg fik menstraution nogen få dage efter! - Er jeg så gravid? :O
  • Indstillinger
    Nu skal jeg lige være med. I brugte en pose? Det må da ikke have været særlig rart!

    Symptomerne opstår ikke blot 15 min efter et samleje. Der kan godt gå dage og uger. Som sagt, så skyldes din humørsvingninger højst sandsynligt din pubertet og når man er 15 år er det sjældent menstruationen er regelmæssig. Dine smerter kan skyldes flere ting, du kan fx have været for anspændt eller lign.

    Bestil en tid hos din læge og tag en snak med ham/hende, de kan vejlede og udføre en graviditetstest ganske gratis. Dog er det en god idé, at vente til din menstruation udebliver og har udeblevet nogle dage.

    Som hovedregel ophører ens menstruation hvis man er gravid og jeg vil umiddelbart sige, at hvis den ser ud som den plejer har du ingen grund til bekymring.

    Men husk at bruge prævention en anden gang, ikke kun for at mindske risikoen for graviditet, men også andre kønssygdomme.
Log in eller Registrér for at kommentere.