Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ved ikke om det er angst jeg har

Redigeret 28 januar, 2010, 07:04 i Angst
hej jeg er en pige på 21 der i de seneste 2 måneder har haft mange svære uger.: jeg har konstand når jeg skal sove haft svært og med og falde i søvn fordi jeg følger hjertebanken og svimmelhed tør i munden og så tror jeg hele tiden der er nogen der kigger ind gennem mit vindue , det drejer sig om en gang i starten af novenmber månede i 2009 da jeg måtte ringe til politi efter vi troede det var indbrud lige siden den dag har jeg været rigtigt bange, og jeg konstand forsøgt og berolige mig selv med noget afslappet musik eller være sammen med nogen, men selvom jeg så sidder og ser tv med en ven så for jeg det pludeslig skidt igen og for en vild hjertebanken , det har os gentages at jeg ikke kunne sove 2 nætter i streg og min kontakt person udtrykker at jeg ikke har angst, men jeg opblive os omsorgssvigt som lille og mobbet i skolen, men bare lyder fra bilerne kan gøre mig bange eller nogle som kaster sne på vinduerne eller står og ringer på en dør er nok, jeg kan ikke klare det længe følger mig virkelig træt og udmattet at skal følge det vær dag og nat. jeg blir os tit tør i munden og pludeslig begynder min hjerte og hammer rigtigt meget så jeg er bange for hvad der vil ske. men sidste år 2009 mistet jeg min bedstefar og oldemor end for 3 uger kan det os være noget og gøre med det , jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre håber virkelig jeg kan for svar. men har os tidligt har psylogo på men det hjalp ikke rigtigt hun kom kunne for og snakke med mig i en time vær 14 dages. mellem rum. men sommertider går jeg os rundt og ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv når jeg for de ture.
vil virkelig gerne høre nogle forslag hvad jeg skal gøre. for det påvirker os mit abejde jeg er på en skole hvor man arbejder på beskyttet værksteder , og har ikke mødt op i snart 2 uger på grund af turene er blivet slemmer.
håber på svar venlig hilsen fra mig sandra den trætte pige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Sandra

    Jeg forstår sørme godt, at du er træt. Det lyder som om, du har det rigtigt skidt.

    Jeg må sige, at jeg ikke forstår, at din kontaktperson kan sige, at du ikke lider af angst. For mig lyder det bestemt som om, du lider af en masse angst og har rigtigt mange angstsymptomer. Jeg vil foreslå dig, at du henvender dig til din læge og fortæller, hvordan du har det. Evt. viser det indlæg, du har skrevet her. Måske henviser lægen dig til en psykiater. Du vil sikkert blive tilbudt noget angstdæmpende medicin. Det plejer vist ofte at være den første løsning, man prøver. I nogle tilfælde kan det faktisk hjælpe rigtigt godt, når man er så bange, som du er.

    Det bedste er bare, hvis medicin bliver kombineret med samtaler med en professionel psykolog eller terapeut. Du har prøvet at tale med en psykolog uden, at du følte, at det hjalp dig så meget. Men måske var det bare ikke den rigtige psykolog for dig? Én time hver 14. dag er bestemt ikke meget, men det kan være bedre end ingenting. Tingene forandrer sig ikke hurtigt, selvom man får psykologhjælp. Det kan tage meget lang tid, før man føler, at det hjælper, når man har det meget skidt og har mange dårlige ting med sig fra sin opvækst – bl.a. omsorgssvigt. Derfor er det vigtigt, at man bliver ved med at tale med psykologen for gradvist vil det sikkert alligevel hjælpe.
    Jeg tror godt, at din bedstefars og din oldemors død kan være ialtfald noget af grunden til, at din angst er forværret i det sidste stykke tid.

    Jeg tror, at det bedste du kan gøre lige nu er at bestille en tid hos din læge. Du har brug for professionel hjælp. Har du evt. mulighed for at få din kontaktperson med til lægen? Det kan jo måske være svært, når hun ikke tror på, at du lider af angst? Er der evt. en anden, du kan tage med, hvis du føler, at det er nødvendigt?

    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    jeg siger mange tak helene det vil jeg gøre end så vil min mormor tage med mig til lægen skal lige tale videre med hende om det mange tak sødt du gad og svare mig
Log in eller Registrér for at kommentere.