Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ny

Redigeret 5 februar, 2010, 03:13 i Endometriose
Hej allesammen..

Min læge har stor mistanke om at jeg lider af endo, og skal til forundersøgelse på kolding sygehus d 9 februar..

Jeg ville lige høre jer, da jeg ikke selv ved så meget om det..
Men jeg får det bare værre og værre.

Jeg har simpelthen så voldsom kvalme, at jeg nogle gange er på nippet til at kaste op - er det normalt?
Efter sex får jeg rigtig ondt, og får tynd mave - er det også normalt ved endo?

Synes simpelthen det er så hårdt med de konstante smerter, hovedpine, dårlig mave og kvalme, at jeg bare ikke kan overskue det..

Jeg har en lille dreng på knap 9 mdr, og det er svært at finde overskuddet til at være der 100% for ham, når jeg har det så skidt, og samtidig er træt..

Håber på nogle gode svar, fra nogle med erfainger.

Mvh Malene
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er der slet ingen der har nogle svar? :-(
  • Indstillinger
    har du læst på www.endo.dk, der kan du læse alt om endometriose...
  • Indstillinger
    Mange tak for link - Det havde jeg ikke set!
  • Indstillinger
    Hej Malene.

    Jeg er opereret for endo, på Kolding sygehus. Kende godt dit problem. Havde også mange mærkelige gener. Fik fjernet æggestok, æggeleder og en stor cyste på anden æggestok.
    Hvis du vil snakke om det så bare skriv, tror du er den første jeg ser herinde, der skal på Kolding sygehus.

    Hilsen connie
  • Indstillinger
    Hej Connie!

    Så har/er dit endo da slemt?
    Kunne de se det på en scanning?
    Blev du også undersøgt på koldingsygehus?

    Mvh Malene
  • Indstillinger
    Hej igen.

    Ja, mit endo var slemt, men efter OP har jeg fået cerazette mini p-piller non stop, det har hjulpet rigtig meget. Mærker ikke noget til det mere.

    Ja, de kunne se det på scanning i hvert fald cysterne, de var ret store.

    Jeg var først hos gynækolog, som sendte mig på Kolding sygehus, hvor jeg også blev scannet, blev indlagt akut, da de mente cysterne kunne springe.

    Hilsen connie
  • Indstillinger
    Okay..
    Jeg skal scannes i Kolding d 9 februar, og håber da de kan se det, så der kan blive gjort noget ved det.
    Hører bare mange sige, at de ikke har kunnet se endoen på en scanning.

    Hvad så med børn- kan du stadig få det eller?
  • Indstillinger
    Det er rigtig, at mange siger det ikke kan ses på scanning, men der var jeg heldig. Mine cyster var så store, at de nemt kunne ses. Håber også du er så heldig/uheldig. Der kan være noget selvom det ikke kan ses, har jeg hørt.

    Det med børn er overstået for vores vedkommende, det blev der fundet ud af for mange år siden, vi fik ingen, trods IVF behandling. Måske endoen allerede den gang har gjort, at det ikke lykkedes.

    Høre jeg, hvordan det er gået, når du har været til undersøgelse?

    Hilsen connie
  • Indstillinger
    Ja jeg håber også at jeg er Heldig/uheldig at det kan ses på scanningen!
    Jeg har trods alt 1 barn, hvis det viser sig at være blevet slemt, det trøster mig lidt..

    Er ked af at i ikke fik nogle :(

    Jeg skal nok lige opdatere når jeg har været afsted til undersøgelsen!
    Er spændt og nervøs på samme tid..
    Frygter de intet kan se, og eg så skal blive ved med at gå i uvished.. For jeg har nogle dage der ikke er særlig sjove, og desværre kommer de ret ofte.

    Ud af den blå luft kommer kvalmen væltende, jeg får hovedpine bliver træt og har bare ondt..

    Så kryds lige fingre- ik?

    Hilsen Malene
  • Indstillinger
    Hej Malene.

    Jeg skal nok krydse fingre for dig.

    Måske du skal bede om at komme til gynækolog, hvis de ikke finder noget. Ikke at han så finder noget, men han ved måske, hvad det så kan være, hvis det ikke er endo.

    Da du skal på Kolding sygehus går jeg ud fra, at du er et sted i nærheden, gynækologen hedder Ruhwald og har klinik her i Kolding. Han er rigtig flink og ved en masse om tingene, det skulle han jo gerne.

    Held og lykke!

    Hilsen connie
Log in eller Registrér for at kommentere.