Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hovedpine efter hjernerystelse

Redigeret 27 januar, 2010, 03:01 i Hovedpine og migræne
I april 2009 besvimede jeg pga stress og slog mit hoved ret voldsomt ned i først en håndvask og så videre ned i et marmorgulv. Jeg kom til lægen og fik konstateret hjernerystelse og skulle holde mig i ro. Dette var jeg imidlertid ikke ret god til og efter 3 dage var jeg i fuld gang igen på trods af hovedpine.

Det var selvfølgelig ikke så smart. Specielt ikke med tanke på at jeg lige siden har haft jævnlig hovedpine i forskellig sværhedsgrad. Jeg har ikke hovedpine hver dag, men ca hver anden dag. Nogle gange er smerten til at overse og tager derfor ikke noget for det, da jeg er imod at tage en masse medicin. Men ca 1 gang om ugen er hovedpinen så slem at jeg er nød til at tage et glas med 2 Treo i for at holde det ud. (Jeg tager Treo fordi jeg ikke kan tåle Panodiler)

Når hovedpinen er værst har jeg også kvalme og kan ikke spise uden at kaste op. Men ellers har jeg ikke nogen symptomer ud over hovedpinen.

Jeg har tidligere haft 4 hjernerystelser og har ikke i den forbindelse haft nogen problemer med hovedpine efterfølgende sådan som jeg har denne gang. Jeg har i det hele taget ingen tidligere historie med hverken hovedpine eller migræne.

Jeg ved at noget af den medicin jeg får dagligt har hovedpine som bivirkning, men har taget medicinen igennem mere end 2 år og har aldrig haft hovedpine af det. Hovedpinen er opstået i forbindelse med hjernerystelsen.

Mit spørgsmål er hvor længe jeg kan forvente at denne hovedpine vil fortsætte og om der evt er noget man kan gøre ved den?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.