Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Allergitest ved indsendelse af hår???

Redigeret 28 januar, 2010, 10:51 i Allergi
Har nogen af jer hørt om allergitest, hvor man klipper en lok hår af og sender det til et laboratorie for at blive testet for en masse forskellige ting bla mad allerfi/intolerans, dyrehår og om alle ens mineraler og vitaminer er som de skal være? Det koster ca. 1000DKK.
Jeg har haft ondt i hovedet konstant i nu 17 mdr, så er ved at blive desperat for at at finde en løsning på mit problem.
MVH
Katrine

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du spørger mig, så er det fup og fidus, og i bedste fald spild af penge. I værste fald får du en liste over en masse madvarer som du skal undgå, og så har du bare det problem oveni.

    Hvad siger lægen om dine symptomer? Hvorfor tror du det er allergi?
  • Indstillinger
    Jeg har efterhånden konsulteret så mange læger og alle mulige forskellige naturlige metoder uden nogen som helst resultater. Nu er der allergi og så hormoner tilbage, som ikke er blevet kigget nærmere på, så derfor.
    Jeg synes også at det umiddleslbart lyder som fusk, især da det ikke er godkendt af det offentlige sygesystem.
    MHV
    Katrine
  • Indstillinger
    Lægesystemet er faktisk det bedste bud på en fornuftig allergi-udredning. I første omgang vil en alm. priktest, som din egen læge måske selv kan lave, være udmærket - hvis den så ikke viser noget, så kan du måske blive henvist til et allergiambulatorium, hvor man kan undersøge nærmere.

    Den alternative verden er god til mange ting - allergi er ikke nødvendigvis det område, som er bedst repræsenteret :-). Desværre bliver rigtigt mange allergikere voldsomt vildledt og fejlbehandlet i det alternative, så vær varsom med det.

    held og lykke!
Log in eller Registrér for at kommentere.