Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvor maget motin må man dyrke?

Redigeret 26 januar, 2010, 17:42 i Motion
Hej alle sammen.
Jeg er blevet forvirret, Håber i kan hjælpe mig.

Jeg løber ca. 4-5 km, hver anden dag, nogen gange lidt længe i weekenden.

Jeg har hørt at man ikke må løbe hver dag, derfor plejer jeg at holde fri for løb, nr. 2 dag. og så cykle halv/hel time. Men jeg er træt i benene, under løbet, er det bare en vane sag, eller gør jeg det forket, for benene for jo ikke ro, i pricippet?
jeg har bare altid hørt at det er sundt at have pulsen op 60 min om dagen. Det ville jeg også gerne, da jeg har ønske og behov for et vægttab.
Men hvis kroppen skal have hvile hver 2. dag så det jo svært at holde forbrændigen oppe.
Hvordan burde jeg motionere?
Hilsen hende den forvirrede.

Kommentarer

  • Indstillinger
    du løber for at få et vægttab---det er fint nok ---men hvad med kosten --og alle de sunde ting vores krop har brug for --er de også i orden --der er nogle unge som kun spiser salat --og samtidig løber sig halvt ihjel ---
    jeg har passet flere af de piger --

    men demed siger jeg ikke du er blandt dem---men du giver en meget kort beskrivelse -ah hvorfor du går op i hvor meget du må løbe
    VENLIGST
  • Indstillinger
    Grunden til jeg går op i hvilken mængde sport der er sundt, og ikke er. er fordi jeg gerne ville finde en holdbar og længerevarende balace, både mellem min krop, rent fysisk, men også så jeg psykisk ikke køre ud i et side spor, og giver op.
    Efter min bedømmelse spiser jeg meget sundt. 3 hovemåltider med god næring, samt 1, eller 2 mellem måltider bestående af fx. frugt og grønt.
    Jeg er klar over at kroppen ikke kun kan overleve på diverse salat.

    Hvis det stod til mig selv så løb jeg gerne 5 gange i ugen, suplerende med lidt styrke trænig, Fitness i weekend, (lidt mere i perioder med tid og overskud. måske)

    Jeg er ikke ude på at skade mig selv, tværdigmod. Der er en tommelfinger regl som lyder: for meget træning er, ligså slemt som intet træning.
    Derfor ønsker jeg at finde ud af, om det jeg gør er rigtigt, for at nå mine mål (vægttab, forbyggelse af sygedomme, samt god livstil), eller om der er noget jeg bør overveje. ¨
    På nuværende tidspunkt løber jeg hver anden dag, fordi jeg ikke kender grænsen.
  • Indstillinger
    jeg har ikke forstand på hvor meget man må løbe ---men der siges--at det er sundt at røre sin krop daglig mindst q 05 time og helst mere ---jeg kender flere der løber eller cykler flere gange om ugen ----men hvis du vil løbe daglig kan du så ikke begrænse det til 1time ---men du mærker jo bedst selv hvad dine ben klarer
    og hvis du får sund og nærende kost til at lade op med ----men der er jo mange sports folk der træner meget --så jeg vil tro du skal motionere meget før du tager skade
    måske der kommer andre på banen som er klogere på dette
Log in eller Registrér for at kommentere.