Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skader hash?

Redigeret 6 juni, 2012, 16:08 i Rusmidler
Skader hash? Og hvis, hvordan skader det, og hvad skader det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har røget hash i mange år og JA DET SKADER.
    Det skader rigtig meget endda.
    Du opbygger for det første en hashpsykose uden at være klar over det.
    Langsomt lever du dig mere og mere ind i din psykose.
    Hvis du ryger 3-4 gange om ugen er du i realiteten evigskæv.
    Dvs du aldirg er helt normal.
    Og det er netop der faren ligger.
    Du vil begynde at opbygge din liv efter den tilstand (skæv) du er i.
    Du vil med tiden opdage at du ikke kan foretage dig noget uden agt ryge.
    I starten vil sjove ting være meget sjovere når du indtager hash, men med tiden vil de sjove ting overhovedet ikke være sjovt hvis du ikke ryger.
    Eller din hashpsykose vil give dig den fornemelse.
    Håber disse informationer kan hjælpe dig.
  • Indstillinger
    Jeg tillader mig at stille spørgsmålstegn ved din teori om at man udvikler en psykose... Der er ikke fundet belæg for at hash øger psykosen blandt befokningen, selv om antallet af folk der indtager hash er steget, er antallet af folk med psykoser i Danmark ikke steget lige så meget. Mener det var Mikkel Arendt der havde forsket i det, google det eventuelt :)

    Derudover vil jeg også gerne lige fortælle om de engelske drug experts som har lavet en liste over 20 stoffer og deres farlighed. Jo højere på listen, jo farligere er stoffet. Dvs. heroin, som ligger på første, er det absolut farligste. Alkohol kommer på en femte plads og cannabis på en 11. plads. Tror du ikke på mig? Så læs artiklen her:
    http://www.guardian.co.uk/politics/2007 ... andalcohol

    Der er ingen tvivl om at hash er skadeligt, ligesom alkohol og panodiler er skadeligt. Alt skal tages med måde. Men jeg synes hash bliver dæmoniseret i en grad der ikke er det værdigt, diverse undersøgelser har påvist at det ikke er så farligt som vi har fået tudet ørerne fulde siden vi har kunne gå.
  • Indstillinger
    Redigeret 3 juni, 2012, 07:13
    Spørgsmålet er ikke, om hash skader. Spørgsmålet er, om hash KAN skade?
    Jeg kender masser af hashbrugere, som tils. ikke har taget skade. Men jeg kender også én, som har fået udløst skitzofreni. Og i et andet, skræmmende tilfælde har jeg, midt i et større, festligt selskab af børn og voksne, oplevet, at en god ven lod sig overtale til at prøve hash - for første gang!!! - og fik en voldsom, selvmordstruende akut psykose, hvor hun måtte fastholdes i timer, efter at børn og voksne rædselslagne havde forladt festen.
    Jeg har kun set det én gang. Men én gang var også én gang for meget. Efter dèn oplevelse har jeg aldrig siden vovet at påstå, at hash er uskadeligt. For det ved jeg jo med knusende sikkerhed, at det ikke er for nogle. Nu ved du det også.
  • Indstillinger
    Min søster ryger hash. Det har for hende betydet, at hun langsomt men sikkert har ændret personlighed. Fra at være flittig, dygtig, ambitiøs m.v. er hun nu dum, doven og ligeglad med de fleste ting. Hun lever i en evig rus, der efterlader hende fjern og smådeprimeret. Så alle hendes venner er efterhånden forsvundet, og der er nu mest bumserne og de andre vrag tilbage. Jeg gider hende heller ikke, må jeg indrømme, og mit barn skal end ikke i nærheden af hende.
  • Indstillinger
    hvad med din søster ---skal hun ikke have hjælp ---før hun går helt til rotterne
  • Indstillinger
    Solo, betingelsen for at få hjælp er, at man vil have hjælp. Og det vil hun ikke. Hun har fået alle de tilbud, der kan betales for penge, alle de chancer man med rimelighed kan forlange og en hel del flere. Men på et tidspunkt er man også nødt til at tænke på sig selv, og fakta er, at hun har været godt på vej til at ruinere mig og på anden måde ødelægge mit liv. Så jeg er stået af. Det samme er hendes venner, fordi de er kørt sur i at forsøge at hjælpe en, der ikke vil indse, at hun har et problem.
    Så vi har ikke bare svigtet. Hun har derimod svigtet både sig selv og os andre. Derfor er hun også selv nødt til at vise en vilje til forandring, hvis vi andre skal stille op endnu engang. Det kn godt være, det lyder hårdt, men det gør det ikke, hvis man har prøvet at leve sammen med en misbruger.
  • Indstillinger
    ja det er en af de kedelige historier --med det forbandede hash ----

    jeg har læst hvad du skriver ---og føler med dig ---
Log in eller Registrér for at kommentere.