Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Ørerne knitrer

Hej. Efter jeg for snart et år siden var oppe at flyve, for første gang, har jeg haft problemer med hørelsen. Da flyet lettede, blev min hørelse stærkt nedsat, og kom først tilbage adskillige timer efter landing. Jeg kunne mærke, at det var som om noget gik i stykker, inde i øret.

Derfra og til i dag, har jeg haft problemer med hørelsen. Jeg skal til tider holde mig for næsen og lukke munden, for at "puste" ørene op - som om der er en pose derinde, der bliver blæst op, for derefter at kollapse igen, og derved knitrer som plasticfolie, eller papir der bliver gnedet mod hinanden. Det skal jeg til tider gøre ret ofte, ellers gør det ondt, og hørelsen forsvinder gradvist, indtil jeg gentager proceduren.

Hvad i alverden kan dette være? Hvis der er en ligetil løsning, gider jeg ikke at gå til læge. :)

På forhånd tak. :)

Kommentarer

  • hvis du ikke gider at gå til ørelæge med det problem ---kan det ikke være så slemt ---hørelsen skal man passe godt på ---for den er svær at undvære
  • Tja, jeg har jo haft problemet i mange år (det blev bare værre efter jeg fløj), så det er måske bare et spørgsmål om tilvænning. Tænkte bare, at nogen måske havde en idé om noget man kunne gøre, eller om det er noget alvorligt, så jeg er nødt til at gå til lægen.

    Tænkte bare, at det ikke kunne skade at spørge. :)
  • Trommehinder kan springe, og din er måske ikke helet efterfølgende - eller der er kommet et ar, som har forårsaget din lidelse ? - Måske du har en tendens til sarte slimhinder, der hæver? - Under alle omstændigheder gå til ørelægen. Det gør ikke ondt - og det kunne være han kunne hjælpe dig.

    Kan han ikke er du jo ved status quo. Hørelægen kunne ikke hjælpe mig med hørenedsættelse og tinnitus. Men han har været sød og hjælpsom - og så ved jeg det og kunne komme videre i livet med dette nye handicap.

    Bare se at få bestilt tid. For mig lyder det som du kan hjælpes
Log in eller Registrér for at kommentere.