Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Frygten

Redigeret 24 januar, 2010, 09:37 i Hovedpine og migræne
Jeg har nu levet med migræne igennem 30 år, jeg har lært at tøjle anfaldene
lige indtil forleden dag, da jeg fik et anfald jeg aldrig vil glemme, havde så
mange smerter at jeg blev indlagt på sygehuset.

Jeg Har været med til meget, men det her var en smerte så grufuld at det er
svært at beskrive, jeg vil gerne høre andres erfaringer med denne sygdom, min familie har heldigvis for mig lært at leve med mig og min sygdom, men jeg frygter for min levestadard, og for mit job., selvfølge også for at min familie bliver trætte at denne tilbagevendende Migræne.

Håber på svar og at kunne dele erfaringer med andre.

Hilsen
Flemse

Kommentarer

  • Det er virkelig ganske forfærdeligt at have migræne. Jeg husker, jeg fik et anfald , der varede i to døgn. Til sidst ringede jeg efter en vagtlæge.
    Han ville simpelthen ikke tro på, det var et migræneanfald, men ville give en blokade i en muskel.
    Det sagde jeg nej tak til. Jeg vidste det var migræne. Og så gik han.

    Heldigvis forsvandt smerterne kort efter, og så var der bare tilbage at sove.
    Jeg forstår slet ikke lægen, for det var et typisk migræneanfald og jeg havde haft en ugentligt anfald længe, så jeg kendte alt til det. Det plejede dog ikke at vare i så mange timer.

    Man brugte lakseolie i Sweitz mod migræne fik jeg senere at vide. Det kunne jeg ikke få her, men købte levertran i stedet. 14 dage efter var min migræne forsvundet.
    Jeg prøvede at holde op igen, men migrænen vendte tilbage. Så nu har jeg taget levertran mod migræne i over 20 år. Jeg tør ikke lade være.

    Jeg ved nogen hjælper det og andre hjælper det ikke på. Men det kunne da ikke skade, at gøre et forsøg.
  • Mange tak for dit svar, det lyder som noget der skal prøves.

    Flemse
  • Hej Flemse

    Jeg led selv af en hovedpineform, der hedder Hortons Hovedpine i 33 år.
    At kalde det 'hovedpine' er mildt sagt en underdrivelse. Det skulle iflg. lægerne være endnu værre end migræne.
    Så jeg kan sagtens følge dig i det, du skriver.
    Jeg fik i flere år Imigran injektioner som anfaldsbehandling og derudover fik jeg senere noget forebyggende medicin.
    Lægerne mener, at denne lidelse er uhelbredelig.

    I 2004 startede jeg i hypnoterapi og det tog kun tre sessioner, så var jeg helbredt! Det lyder for godt til at være sandt, det er jeg klar over. Det har da også haft nogle andre omkostninger men det er en helt anden historie.
    Det jeg vil sige er, at hypnose eller hypnoterapi faktisk kan være rigtigt godt mod f.eks. hovedpiner og migræne. Måske bliver man ikke helt helbredt men der er stor sandsynlighed for, at man får færre anfald og at smerteintensiteten kan blive mindre. Endvidere kan man også under hypnose lære visse smertelindrende teknikker, hvis det er det, man har brug for.


    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.