Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Følelses løshed/smerter i nakke,skuldre, arme og kind/øre

Redigeret 8 februar, 2010, 10:36 i Åben debat om hjernen
Hej
Har igennem mange år oplevet, at have en eller flere sovende fingre og/eller smerter i div. muskler i nakke/skuldre/arme..
Det har dog altid været smerter der forsvandt efter dage, uger, mdr.
...For ca. 3mdr. siden begyndte jeg at få en sovende H. skulder, (den forreste del), med smerter/"brænden fra nakken, ned gennem skulder, arm, og endende i tommelfingeren, når armen blev holdt i en position foran kroppen..
Jeg har været til 8 behandlinger hos en kiropraktikker, men det har intet hjulpet..
Tværtimod er symptomerne blevet flere. Jeg har nu også fået smerter i den bagerste del af skulderen og oplever nu også delvis følelsesløshed i de andre fingre, samt i højre kind/øre...Og det føles som om symptomerne er ved at "gentage"sig i vensre side, bare i en mildere form, bortset fra følelsesløsheden i fingrene som er ca. den samme..
Min plan er at opsøge min læge i den kommende uge. Men er der nogen der har oplevet noget tilsvarende. Og frem for alt. Hvad var "kuren".

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nå,.. har selv "brækket lidt rundt i xx timer"..problemet er efter min mening ikke bare Nc6, (mellem nakkevirvel 5 og 6), men i ligeså høj grad Nc7 og Nc8, (Nc8 Mellem c7 og T1) ..Som hun så ikke har berørt..Men lidt "vold" og ekstrem stræk, synes at virke for en kort tid..
  • Indstillinger
    Kære Cervical 1

    Har du amalgamfyldninger i tænderne eller andre metalimplantater i kroppen ?
    Og undskyld det indiskrete spørgsmål. Hvor gammel er du ?
    Har du arbejdet med tungmetaller / andre toksiske stoffer ?
    Har du været ude for en skade på rygsøjlen ?

    Prøv evt. at læs på denne hjemmeside: www.tungmetal.dk
  • Indstillinger
    Nej, jeg har haft 3 huller i tænderne som alle er skiftet ud med plast..jeg er 45 år gammel, og har ikke arbejdet med tungmetaller..Har ellers ingen problemer med rygsøjlen..Om jeg har været ude for uheld ?. ..Ja flere. Men ikke noget der kan ses på et røntgen.
  • Indstillinger
    Dvs. hun kunne på røntgen ikke se mere end til c5 p.g.a. sener og muskler som gjorde det umligt, at se hvordan det ser ud omkring c6,7 og T1
  • Indstillinger
    Hej Cervical

    Jeg har engang haft det såkaldte karpal-tunnelsyndrom. Her er en nerve kommet i klemme inde i håndleddet, fordi et hulrum er blevet for trangt, hvilket giver smerter i hånden og sovende fingre.

    Jeg læste dengang, at der er andre hulrum, hvorigennem nerver passerer, længere oppe, og disse nerver kan også komme i klemme. Jeg prøver lige, om jeg kan finde noget om det:

    http://www.sportnetdoc.dk/injury/14-17.htm

    http://www.silkeborgrygcenter.dk/sympto ... %20arm.htm

    Jeg tænker på det, der står under ”Thorakobrakialt tunnelsyndrom” og længere nede under ”Nerveafklemning i armen”

    Umiddelbart vil jeg tro, at det er noget i den retning, du fejler. For at finde ovenstående links søgte jeg på http://www.google.dk under ordet ”nerveafklemning”.

    Hos mig gik problemet væk ved aflastning.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Har efterhånden fundet frem til nogle kiropraktiske/fysioterapeutiske "kneb", som er umulige at beskrive, argumentere for, og forstå medmindre man er i min krop...Men de synes at virke "en del" selvom de er meget ekstreme, og noget enhver kirop. og fys. ville afstå fra....Men jo, når noget er i klemme/ikke har plads..Må den skabes...Og hvis der skal gås til grænsen af ens fysik kan man jo kun gøre det selv for ikke at gøre ondt værre...
Log in eller Registrér for at kommentere.