Overspiser?
Hej,
Jeg er en journaliststuderende, og jeg er i gang med at skrive en større artikel om spiseforstyrrelsen overspisning.
Artiklen handler om, at der ikke er nok kendskab blandt fagfolk, såsom læger og psykologer, til spiseforstyrrelsen.
Derfor får de, der lider af den, bevidst/ubevidst, ikke den rette behandling. Og siden mange overspisere også er overvægtige, så bliver det symptomet, i form af overvægten, der bliver behandlet, frem for sygdommen bag, nemlig de psykiske årsager.
Jeg leder efter en, der lider/har lidt af overspisning, og er stødt på denne manglende kendskab, og som kunne have lyst til at medvirke i et interview.
Venlig hilsen
Ida Rud
irnielsen@mail.djh.dk
Jeg er en journaliststuderende, og jeg er i gang med at skrive en større artikel om spiseforstyrrelsen overspisning.
Artiklen handler om, at der ikke er nok kendskab blandt fagfolk, såsom læger og psykologer, til spiseforstyrrelsen.
Derfor får de, der lider af den, bevidst/ubevidst, ikke den rette behandling. Og siden mange overspisere også er overvægtige, så bliver det symptomet, i form af overvægten, der bliver behandlet, frem for sygdommen bag, nemlig de psykiske årsager.
Jeg leder efter en, der lider/har lidt af overspisning, og er stødt på denne manglende kendskab, og som kunne have lyst til at medvirke i et interview.
Venlig hilsen
Ida Rud
irnielsen@mail.djh.dk
Kommentarer
Hvor offentligt er det interview du snakker om?
Jeg vil anbefale dig (og de overspisere og bulimikere der måtte læse med her), at læse den amerikanske bog Overcoming Binge Eating. Den bygger på fakta, videnskabelige undersøgelse indenfor feltet o.a. Jeg syntes, at den var virkelig oplysende.
Uddrag (oversat til dansk) blev brugt som led i samtale terapi da jeg var behandling for bulimi.
V.H.
Det er laenge siden jeg skrev artiklen, saa det er ikke laengere aktuelt, men tak fordi du skriver.
Mvh
Ida
Hvem har skrevet denne her bog? Og hvor kan man købe den på dansk?
Venlig hilsen Julie