Gestagen og østrogen påvirker stofskiftetal. Vidste I det?
Kom på Holbæk sygehus i dag med min smertende mave sandsynligvis pga eltroxin. Nu er der kun 14 dage til jeg skal til Køge hos endokrinologen - glæder mig og håber så jeg får euthyrox.
Det jeg ville høre om det er, at lægen idag så min tal og sagde at de var helt henne i skoven. Jeg fortalte at jeg fik divergel og at jeg havde en spiral. OK det forklarer noget. Han brugte en omregningsfaktor som jeg ikke fik fat i. Han bad mig om altid at sige til laboranten at jeg fik disse mediciner da de påvirker tallene. Blot en oplysning hvis i ikke ved det i forvejen.
Hilsen tvillingen
Det jeg ville høre om det er, at lægen idag så min tal og sagde at de var helt henne i skoven. Jeg fortalte at jeg fik divergel og at jeg havde en spiral. OK det forklarer noget. Han brugte en omregningsfaktor som jeg ikke fik fat i. Han bad mig om altid at sige til laboranten at jeg fik disse mediciner da de påvirker tallene. Blot en oplysning hvis i ikke ved det i forvejen.
Hilsen tvillingen
Kommentarer
Jeg fik opereret min skjoldbruskkirtel helt væk i efteråret, og udover de sædvanlige bivirkninger med Eltroxin - svimmelhed, trykkende hovedpine, ømme muskler, træthed, koncentrationsbesvær og påvirket syn (!!), så føler jeg også, at mine symptomer bliver forstærket dobbelt i forbindelse med dagene før, under og efter min menstruation. Jeg får godt nok ikke andre hormoner ud over Eltroxin, men jeg har en spiral.
Jeg har forsøgt at give min endokrinolog en forståelse for, hvad det er, jeg må igennem hver måned, men han afviste det - det havde han aldrig hørt om. Mente at jeg nok lå lidt for lavt.
Er der andre, der har det på samme måde, når det er den tid på måneden? For jeg er noget nervøs for, at det skal fortsætte resten af mit liv (ja altså i hvert fald indtil jeg kommer i overgangsalderen??)
Med venlig hilsen
Elektra