Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

forhudsforsnævring eller ej drenge.??

Redigeret 17 august, 2012, 15:06 i Åben debat for mænd
Hej drenge er en dreng på 14år som ikke ved om jeg har forhudsforsnævring, eller langt fra.
Kan sagtens hive forhuden tilbage i slap tilstand, men i stiv kan jeg kun hive forhuden tilbage så jeg kun kan se noget at pikhoved, altså i stiv kan jeg ikke hive forhuden ned over pikhovedt. Det begynder at stramme syntes ikke det gør ondt men det strammer bare mega meget. Er det forhudsforsnævring og hvis det ikke er har i nogle fif til hvad jeg kan gøre ud over at søge læge?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kunne godt lyde som forhudsforsnæring. Aftal en tid til at din læge kan se på det (den). Lægen kan vurdere graden af din eventuelle forhudsforsnævring og drådgive dig om et et eventuelt indgreb!
  • Indstillinger
    Hej tak for dit svar men er der nogen andre der kan komme med et bud, vil godt være 100% sikker før jeg søger læge. (:
    håber i kan hjælpe drenge (:
  • Indstillinger
    Du har uden tvivl forhudsforsnævring.

    Prøv i en periode på fx 1 måned at lade forhuden sidde tilbagetrukket om natten eller gerne døgnet rundt. Det kunne udvide den, så du undgår et lægebesøg.

    Hvis det ikke hjælper, må du lade lægen se på det. Måske kan det klares med noget udvidende salve og hvis ikke, skal du omskæres, hvilket mange er bange for, men det er altså ganske harmløst. Jeg har selv prøvet det for 9 år siden.
  • Indstillinger
    Hej tak for dit svar. (:
    Men pikhovedet er jo mega ømt hvis jeg skal havde forhuden tilbage 24/7 eller bare når jeg sover.? Men vil da prøve det hvis det hjælper vil bare godt stadig kunne sove, unden at vågne op pga. mit pikhoved hele tiden støder på noget så det gør ondt. :S
  • Indstillinger
    Jeg led selv af forhudsindsnævring da jeg var omkring din alder og lidt yngre.
    I en grad hvor jeg ikke kunne trække forhuden tilbage i slap tilstand, med jævnlig forhudsbetændelse som følge deraf.

    I første omgang, så gør som andre har foreslået og motioner forhuden dagligt ved at blotlægge glans - f.eks. i forbindelse med toiletbesøg og bad.
    Ja, jeg ved glans er øm, men det vil hurtigt blive hærdet, så det ikke længere føles så voldsomt at den kommer i kontakt med stof mm..

    Prøv så vidt du kan klare smerten, at trække forhuden så langt tilbage du kan uden det gør for ondt, når din pik er stiv.
    Evt. prøv at have forhuden tilbagetrukket, inden den bliver stiv, så glans er blottet imens "trolden" vokser.
    Det kan være ubehageligt, når forhuden er indsnævret - men det virkede for mig.

    Du burde inden for ret kort tid se og mærke forskel.
  • Indstillinger
    Hejsa tak for gode råd. (:
    Har også selv prøvet det med at hive forhuden tilbage i slap, og så gøre den stiv gør ikke ondt (kun lidt) men hvis jeg så spænder i "trolden" heh så gør det sku ondt. Men tak for svar alle sammen i må godt komme med flere men prøver lige dem her heh.

    (:
  • Indstillinger
    Man skulle tro, at dette inlæg var skrevet af mig. Jeg har fuldstændig samme "problem". Du er ikk alene :)
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg er også en dreng på 14 år. når min penis er slap kan jeg let trække forhuden tilbage, og når den er stiv, kan jeg godt trække den ned over nakken på penis. Men det gør lidt ondt, på den streng der sidder omme bag ved glans. er det en forhudsforsnævring? og kan man godt have samleje med det? ikke fordi jeg har tænkt mig at have samleje lige nu, men når den tid kommer kan man så godt have samleje, med uden det gør ondt eller noget?
Log in eller Registrér for at kommentere.