Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Velkommen til den nye debat

Redigeret 26 februar, 2010, 08:25 i ADHD
ADHD er en sygdom, som har stor indflydelse på hverdagen - både for den der har sygdommen og for de pårørende. Der kan være behov for at dele erfaringer, læsse af og spørge ind til, hvordan andre tackler forskellige situationer og udfordringer. Det er dette debatforum beregnet til.

Vi ønsker jer god debat.

De bedste hilsner
redaktionen, Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har i November fået diagnosen ADHD og jeg er 35år.
    Har også 3 børn som har det, så det kom ikke som en overraskelse, det som har vært min udfordring er, den RO som jeg har fået efter jeg er begyndt på medicin Ritalin Uno.
    Det er en helt NY verden, det er nok det som er min største udfordring, at lære mig selv at kende med den ro og ikke med 100km i timen.
    Før i tiden gik jeg i seng kl 20 hvis jeg ikke allerede var faldet i søvn på sofaen, men NU kan jeg være oppe til kl 22 og længer, før var jeg så BRUGT da jeg havde brugt ALT hvad jeg havde af energi, på at holde mig i form til denne verden.
    Jeg ved også at, jeg nu kan tænke før jeg handler, og det har også en af mine udfordringer, da jeg skal passe på ikke at se tilbage og dunke mig selv i hovede, hvorfor gjorde ikke det den gang, du kan jo godt. Der er også mangen ting som ikke er en selvfølge for mig, da jeg ikke har lært det. Men min støtreste redskab er, jeg er ærlig med min sygdom og handikap.
    Jeg er Linda H jeg er 35år og jeg har ADHD.

    En hilsen her fra mig.
  • Indstillinger
    Redigeret 26 februar, 2010, 08:28
    Jeg hedder Mia, og jeg er 18år og fik konstateret den damp der hedder ADHD, og min storebror på 20 fik 2 måneder før mig konstateret ADD . Jeg får 60 mg Ritalin hver dag, og kan mærke en tydelig forskel på humør temerament, dog ikke hvis jeg har haft en dårlig dag fra morgen stunden eller hvis jeg glemmer at tage mine piller.. Min psykiater sagde til mig sidst jeg var nede ved ham at jeg skulle starte min morgen med et smil og så starte med at tage EN pille der klokken 6 med et glas mælk, og 2 piller klokken 8, når jeg er nede på skolen dem tager jeg også med mælk. Efter jeg er begyndt at gøre det på den måde og ikke hvor jeg tager 3kl8 og 3kl 12 men den beskrevne måde, så sidder jeg altid i bussen på vej i skole og pludselig så har jeg bare lyst til at skrige af grin, og synge og danse, så faldet det ned igen efter en times tid cirka, men hen af eftermiddagen er jeg SÅ PISSE TRÆT at jeg næsten ikke kan holde mine øjne åbne. Jeg har meget mere tålmodighed til de ting jeg normalt ville filppe ud på efter et forsøg. Nu går det bedere meget bedere :) Jeg reagere før jeg tænker, og sådan har jeg altid gjort, men prøver stadig at lave om på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.